Künyesi : Prof. Dr. | Lakabı : |
Tabakası : 20.Yüzyıl | E-Posta : syildirim@yeniumit.com.tr |
D.Yeri : Diyarbakır/Ergani | D.Tarihi : 1941 |
Görevi : Akademisyen,Araştırmacı,Dekan,İlahiyatçı,Müftü,Öğretim Üyesi | Uzm.Alanı : Arap Dili ve Belağatı,Tefsir,Temel İslam Bilimleri |
Görev Aldığı Kurumlar : İlahiyat Fakültesi (Ankara Üniv.) | Mezuniyet : İlahiyat Fakültesi (Ankara Üniv.) |
Bildiği Diller : Arabça, Farsça, Fransızca, İngilizce, Osmanlıca | Mezhebi : İtikad : , Amel : , Ahlak : |
Ekleyen : Nurgül Çepni/2010-02-10 | Güncelleyen : /0000-00-00 |
Suat Yıldırım
1941 yılında Diyarbakır/Ergani’de doğdu.
Babası Mehmet Zeki Yıldırım dedesi Hacı Hüsnü Yıldırım, Ergani müftülüğü yapmış zevat arasındadır.
Anne tarafından dedesi Mustafa İnal Osmanlı dönemi mutasarrıflarından, onun babası Kavasbaşılardan Hacı İbrahim, Osmanlı dönemi A'yan (Senato) âzalarındandır.
1959 yılında Diyarbakır ZiyaGökalpLisesi’ni bitirdi.
1964'de Ankara Üniv. İlahiyat Fakültesi'nden mezun oldu.
1964-65'de kısa süre Edirne müftülüğünde bulunup, iki yıl yedek subay olarak askerlik görevini müteakip Diyanet İşleri Başkanlığı müfettişliği yaptı (1967-68).
1968'de Erzurum Atatürk Üniversitesinde Arap Dili ve Edebiyatı asistanlığına başladı.
1970-71 yıllarında bir müddet Bağdad'da incelemede bulundu.
1973'de "Peygamberimizin Kur'an’ı Tefsiri" konulu doktora tezini tamamladı.
1977'de Tefsir doçenti unvanını alarak 1977-87 döneminde Atatürk Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Tefsir Anabilim Dalı Başkanlığı yaptı.
1974-75 döneminde Paris Sorbonne Üniversitesinde incelemeler yaptı.
1987-88 yıllarında S.Arabistan’da, Medine İslam Tebliği Fakültesinde sözleşmeli profesör olarak lisans ve lisansüstü dersleri okuttu.
Daha sonra İstanbul Marmara Üniv. İlahiyat Fak. Tefsir profesörlüğüne tayin edilip 1989-93 döneminde burada Tefsir Anabilim Dalı Başkanlığı görevini ifa etti.
1993-95 döneminde üç yıl Sakarya Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dekanlığı yaptı.
Marmara Üniv. İlahiyat Fakültesinde öğretime devam ederken, oradan izinli olarak 1998-2000 döneminde Malezya Uluslararası İslam Üniversitesinde öğretim üyeliği yaptı.
2008 yılında Marmara Üniversitesinden emekli oldu.
Evli ve üç kız babasıdır.
Kitaplar:
Kur'an-ı Hakim ve Açıklamalı Meali
Le Coran Avec
Peygamberimizin Kur'ân'ı Tefsiri (1-2)
Kur'an'ı Kerim ve Kur'an İlimlerine Giriş
Fatiha Ve En'am Surelerinin Tefsiri
Kur'an'da Uluhiyet
Tefsire Giriş (Ders Notları)
Oryantalistlerin Yanılgıları
Kur’an’ı Kerim ve Fenni Keşifler
Mevcut Kaynaklara Göre Hıristiyanlık
Bilimsel Tefsirin Temellendirilmesi
Hadıru’l-İslam ve Madihi fî Turkiya
Tevrat, İnciller, Kur'an-ı Kerim ve Bilim
En Mühim Mesaj:Kur'an
Tefsir-i Kebir
Kur'an-ı Kerim Tarihi (Ders Notları)
Makaleleri:
Fatiha Suresi
Misyonerlerin Türkiye'yi Değerlendirmeleri
İbadet ve Hayat Nizamı
Muasır Hıristiyanlığın İslâm'a Bakışı
Muasır Hıristiyanlığın İslâm'a Bakışı
Muasır Hıristiyanlığın İslâm'a Bakışı
Fussilet Suresinden Dersler
Kur'an'ın Tencîminin Eğitici Özelliği
Mi'rac Hakikatlerinden
Yasin Sure-i Celilesinin Meali
Kur'ân Ve Ramazan
Hicretten Kesitler Ve Dersler
Kuran-ı Kerime Bir Bakış
Ezan Ve Tebliğ (Sürekli Mesaj Olarak Ezan)
Kiliseyi İslâm İle Diyalog İstemeğe Sevk Eden Sebepler
Kiliseyi İslâm İle Diyalog İstemeğe Sevk Eden Sebepler 2
Ebedi Risaletle Gelen Kardeşlik
İslâm Hakimiyetinin Sona Ermesinin 500’ncü Yılında Endülüs’te İslâm
Elmalılı Hamdi Yazır Ve Tefsiri
Gençlerin Mesajı
Din Şûrası Hakkında Bir Değerlendirme
Din Şurası Hakkında Bir Değerlendirme -2
Hac’daki Hidayet Ve Bereket
Kur’ân-ı Kerim’de Kıssalar
Kur’ân’ın Allah Kelamı Olduğunu İspatta Bediüzzaman Said Nursi’nin Orijinal Bir Usûlü
Allah İle İnsan Arasındaki Karşılıklı Sevgi
Hristiyan Teslisi Ve Hz. Meryem
Kur'ân Ve Alevî
Kur'ân’ın Sosyolojik Prensibleri Ve Batı Medeniyeti İle Mukayesesi
İslâm’ın Hristiyanlara Uyguladığı Hoşgörü
Âyetlerin Kronolojik Sıralanması
Kur'ân’da Câmi Ve Cemaatin Önemi
Hz. Peygamberin Kur'ân’ı Tefsiri
Tdk’nun“Türkçe Sözlük”Ü Hakkında Bazı Mülahazalar -1
Tdk’nun “Türkçr Sözlük”Ü Hakkında Bazı Mülazahalar -2
20. Asır İslâm Düşünce Ve Aksiyonunda Bediüzzaman Said Nursi’nin Yeri
Meallerimizle Biz Bize
Meallerimizle Biz Bize- 2
İç Diyalog Tartışmaları Durulurken
Müteşabih Âyetler Hakkında Önemli Bir Hatırlatma
Kur'an'ı Anlamada Çağdaş Bir Yaklaşım: Risale-İ Nur Örneği Sempozyumuna Bir Bakış
Mealimiz Münasebetiyle
Kur'an'ı Anlamada Çağdaş Bir Yaklaşım: Risale-İ Nur Örneği Sempozyumuna Bir Bakış 2
Malezya'dan İntibalar
Depremin Hatırlattıkları
Kur'ân-ı Kerim'de Hz. İsa'nın Hüviyeti
Risale'i Nur'da Müteşabih Ayetleri Anlamada Önemli Esaslar
Risale-i Nur'da Müteşabih Âyetleri Anlamada Önemli Esaslar -2
Ömer Nasuhi Bilmenin Büyük Tefsir Tarihi Hakkında Bir Değerlendirme
Gazzâli'nin Bilimsel Metodu
İslamın Tanıttığı Allah
Ila'yı Kelimetullah Veya Cihad
Makbul Tefsirin Şartları
En Mühim Mesaj: Kur ' An
Âyetlerin Kronolojik Sıralanması
Âyetlerin Tertibinde Oryantalist Şüphesi
İ'cazul-Kur'ân İlmi
Muhammed Esed'in "Kur'an Mesajı" Adlı Tefsiri Hakkında
Evrensel Alim Muhammed Hamidullah
Kur'an'ın Surelerindeki Eşsiz Ahenk
Moskova Isınırken
Kur'an-ı Kerim'in Muhtevası
Kur’ân-ı Kerim’in Üslûbu
Dinler Ve Barış Sempozyumundan Geriye Kalan
Camiler Haftası
Şeytanî Âyetler Safsatası
Diyalogda Anahtar İsim: L. Massignon Ve İslâm
Kur'ân-ı Kerim'e Göre Ehl-i Kitapla Diyalog
Kur'an-ı Kerim'in Müteşabihan Mesani Özelliği
Ceza Hükümleri Açısından Tevrat Ve Kur'an
Mealim Hakkında Hezeyanlar
Mağrib'den Maşrik'a
Mehmed Akif'in Kur'an Anlayışı
Mehmed Akif’in Kur'ân’a Bakışı (2)
Kuveyt Bilimsel İ’caz Sempozyumu
Kur’ân Açısından İlim
Hangi Hoşgörü?
Elmalılı M. Hamdi Yazır'ın Müteşabih Ayetleri Anlamaya Katkısı
Allah’ın "Biz" Zamirini Kullanması
En Mükemmel Ahlâk Başta Gelen Mucizelerdendir
Medine Araştırmaları Merkezi
Kişinin Kur'an-ı Hakimi İle Özel İletişimi
Risale-i Nur’un Kur’ân Tefsirindeki Yeri
Elmalılı'nın Meali Veya Sahipsizliğin Meali
Kur'ân Sempozyumunun Ardından
Hak Dinden Uzaklaşınca Ne Olur?
Canan ki Bir Melekti, Uçtu