Hit (3055) F-573

Epilasyon, Yüz Bakımı, Makyaj, Kadınların Yüzlerindeki Tüyleri Temizlemeleri

İlim Dalı : Fıkıh Konusu :
Soruyu Soran : Cevaplayan : Önder Nar
Cevaplayanın Mezhebi:
Ekleyen : /2019-12-14 Güncelleyen : /2017-07-12

Soru: Hocam yüz bakımı yapmak caiz mi?

el Cevab: Kalıcı makyaj yaptırmanın hükmünü açıklarken yeterli bilgi verilmişti.

Kalıcı Makyaj Yapmanın Hükmü için Linki Tıklayınız;

-Nefret ettirici bir durum ya da sağlık problemi olarak nitelenebilecek bir sorun varsa tedavi olma çerçevesinde yüz bakımı caiz olur.
Yüz bakımından kasıt erkeklerin kuaförde bugünkü anlamda saç, sakal, kaş, ten vs traş ve bakımı yaptırmalarıysa bunların her birinin İslam fıkhındaki ölçüleri bellidir. Sakal kesilmesi, saçların gayrimüslimlere benzeyecek şekilde traş edilmesi, kaşların aldırılması fıtratın bozulmasıdır ve haramlıkla tahrimen mekruhluk arasında hükümleri vardır.
Temizlik, fıtratın korunması, peygamberimizin bedenle alakalı örnekliğine hassasiyet gösterilmesi beden ve yüz bakımının meşru çerçevesini oluşturur.
Su geçirmeyen makyaj malzemesi kullanarak güzelleşmek arzusuna dikkatinizi çekerim öncelikle...
-Süslenmek helaldir. Sağlığa zararlı olmayan ve İslami edeplere ve fıkıh ilminde öğrendiğimiz kurallara uyan süslenme de bir beis yoktur.
-Kadınlar namaz kılmadıkları zamanlarda bu tür malzemeleri kullansalar caizdir. Namaz kıldıklarında da abdest almaları gerekince bu makyajı izale etmeleri şartıyla caiz olur. Namazı kaçırırsanız günahkar olursunuz.

Mülahaza: Mehmet Enis Taş
Soru: Hocam yüzdeki kılların alınmaması gerektiği konusundaki hadisler var. Bu nasıl olacak?

el Cevab: Kadının yüzünde oluşan tüyleri kendisine sıkıntı verecek duruma geldiyse yada eşi için sıkıntı oluşturuyorsa alması caizdir. Bu konu Hz. Aişe (ra)a sorulduğunda sana eza veren tüyleri temizle cevabını vermiştir.[1]

عَنِ امْرَأَةِ ابْنِ أَبِي الصَّقْرِ : أَنَّهَا كَانَتْ عِنْدَ عَائِشَةَ فَسَأَلَتْهَا امْرَأَةٌ ؟ فَقَالَتْ : يَا أُمَّ الْمُؤْمِنِينَ ، إِنَّ فِي وَجْهِي شَعَرَاتٌ أَفَأَنْتِفُهُنَّ أَتَزَيَّنُ بِذَلِكَ لِزَوْجِي ؟ فَقَالَتْ عَائِشَةُ : " أَمِيطِي عَنْكِ الأَذَى ، وَتَصَنَّعِي لِزَوْجِكِ كَمَا تَصَنَّعِينَ لِلزِّيَارَةِ ، وَإِذَا أَمَرَكِ فَلْتُطِيعِيهِ ، وَإِذَا أَقْسَمَ عَلَيْكِ فَأَبِرِّيهِ ، وَلا تَأْذَنِي فِي بَيْتِهِ لِمَنْ يَكْرَهُ " .


Kadınların yüzlerinde, burun, çene, yanak gibi yüz bölgelerinde çıkan tüylerin izale edilmesi aynı çerçevede caiz olur.
Konuya bu yönüyle değinen fukaha efendimizin lanet sebebi olarak uyardığı tüy alma ve aldırmayı, ''kaşların güzellik için aldırılması '' olarak manalandırmışlardır. Bkz.[2]

Bu çerçevede yüz dışındaki vücut bölümlerindeki tüylerin de kadınların süslenmesi babında temizlenmesi de caiz olur. Erkeklerin müneffir ve hareketlerini engelleyici duruma ulaşmaması durumunda vücutlarında ki tüyleri güzel görünmek için temizlemeleri caiz değildir.
Kasık koltukaltı gibi bölgelerde oluşan tüylerin alınması ise fıtrattandır ve emredilmiştir.
Netice olarak;
Güzellik için özellikle kaşların aldırılması, yay ya da hilal şekli verilmesi, kısaltılması suretiyle ve etraflarının alınması suretiyle şekillendirilmeleri ittifakla haramdır. Ve lanet sebebi olarak hadiste nitelenmiştir.
Hadisteki ''النمص= النامصة'' kelimelerine tüy aldırma manası verenler bütün yüz ve vücuttaki tüylere de bunu uygulamışlardır.
Hadisteki bu kelimeye kaş tüylerinin aldırılması manası verenler, sadece kaşlarda ve kaşın mahallinde güzellik için yapılan tüy yok etme eylemini haram ve lanet sebebi saymışlardır.
Kaşların arasının kaştan olmaması esasına göre davrananlar, kaşların arasının ayrılmasına cevaz vermişlerdir.
Yine hadiste geçen yasak ''güzellik için kaşların tüylerinin alınmasıdır'' diyenler yüzde veya göğüste ya da vücudun diğer yerlerindeki tüylerin alınmasında kadınların güzellik ve beğenilmesi gereklerinden olduğundan bir beis olmadığını söylemişlerdir.

Hadiste geçen yasaklama, Allah’ın yarattığını beğenmeyip; güzellik için kaş tüylerinin alınması mıdır yoksa yüz tüylerinin alınması da dahil güzel görünmeye çalışmak mıdır diye sorduğumuzda verdiğimiz cevap, kadının eşine güzel görünmesi için süslenmesinin gerekliliği dini değerini ve Hz. Aişe’ye sorulan yüzümdeki tüyleri alabilir miyim sorusuna sana eza verenleri alabilirsin sözünü dikkate aldığımızda hadiste yasaklanan tüy aldırmanın kaş tüylerinin kısaltılması ve şekillendirilerek etraflarının alınmasına ait olduğuna kanat oluşuyor. İmam en Nevevi’nin de bu manaya açıkça işaret etmiş olduğu dikkate değerdir.


Soru: Koltuk altı ve beden de bazı yerlerin lazerle epilasyonu caiz midir?

el Cevab: Lazerle epilasyondan önce epilasyonun caizliği ve hükmü halledilmelidir. (Bu sorulursa başka bir fetvanın konusudur)
-Bayanların lazerle koltukaltları ve sair beden bölgelerini tüysüzleştimek suretiyle güzelleşmeye çalışmaları 3 sorunla karşı karşıyadır.

1- Temizlik için değil güzellik için Allahın yarattığının değiştirilmesi bu caiz değildir. 
2- Avretin yabancı ortamda ve yabancının önünde güzellik için açılması, baktırılması, dokunulması ve fotosunun vs kaydedilmesi bu da caiz değildir.
3- Henüz lazerin insan bedenindeki tüyleri yok etmesinin insan bedeninin genel sağlığı ve lazerin deri ve cilt sağlığına olabilecek yan etkileri hakkında yeterli bilimsel verinin olmaması bu da caiz değildir. 
----------
Not:
Kadınların bedenlerinde çıkacak tüyleri cansızlaşrırazak bitkisel yöntemler kullanmaları avretlerini açmaları caiz olmayanlara açmadıkları takdirde ve hadislerde men edilen kaşlarla alakalı yasaklamaları ihlal etmedikleri müddetçe caiz olur.
Müctehidlerin kadınaların avretlerine bakılmasına dokunulmasına ve bir başkası tarafından tedavi edilmesi ya da traş edilmesine (koltuk altı ve kasıkların kalçalar ve anüsün) dair fetvaları:

1- Şafii fuakasından İzz b. Abdusselam: Bu bölgelerin başkalarına gösterilmesi hakkında:
''Eşlerin bu bölgelere bakmaları dokunmaları traş vs de yardımlaşmaları caizdir. Bayana doktorların bu bölgelere tedavi için bakmaları ve dokunmaları ihtiyaç kadar ve gerekli emniyet ortamında caiz olur. Başka bir sebeple yabancı bir erkeğe gösterilmesi haramdır. Yabancı bir kadına ise koltuk altı gösterilebilirse de uyluk ve anus bölgeleri gösterilemez''[3] fetvasını vermiştir. 


 


[1] İbn Ebi Şeybe, el Musannef h no: 4961
[2] İmam en Nevevi, Şerh Sahih Müslim XIV. 269
[3] İzz b. Abdusselam, Kavaidul Ahkam fi Mesalihil Enam I.165

website women affair open
wife affair woman affair husbands that cheat
link reasons why women cheat why do wifes cheat