Hit (3181) F-284

Hacet Namazının Delili,Hacet Namazına Yatıp Mürşit Bulmaya Çalışmak,Rüya İle Amel Edilmez Kuralı

İlim Dalı : Fıkıh Konusu : Namaz,Rabıta
Soruyu Soran : Cevaplayan : Önder Nar
Cevaplayanın Mezhebi:
Ekleyen : /2018-10-14 Güncelleyen : /0000-00-00

Soru: Hacet namazına yatıp mürşit bulacağımızı duydum araştırdım mürşidi bulup yanlışa düşmekten de korkarım çünkü doğru yolda mı değil mi sonradan sapar mı bende yanlışa düşer miyim bilemeyebilirim, bir de mürşidi bulup dediklerini uygulamak da zorluk çekerim diye de düşünüyorum mürşide bağlanmak farz mı? Mürşit konusunda aydınlatır mısınız?


el Cevab: Dini eğitim alırken hoca şarttır. Hocasız olmaz.

Ruhi eğitim alınırken dini değerler eğitimi tam olanlara ve selim bir akli yapıya sahip olanlara şeyh şart değildir.

-Ruhi eğitim de şeyh müridin himmetinin aynasıdır. Kim ne kadar ihlasla Allah’a yönelirse ona yol gösteren şeyhin işi çok kolay olur.

-Kimin de nefsiyle sorunu varsa şeyhin tevcihi ve öğretisi yol göstermesi olmadan ilerlemesi çok zordur.

Hacet namazı kılıp rüyaya yatmak gibi bir metod ile şeyh bulunması, Allah’tan niyaz edilme ve dua türlerinden bir tür olarak yapılması caiz olur.

Ama bu amelin sünnette (böyle yapın, tarzında) bir dayanağı yoktur.


Mülahaza: Dini eğitim mürşitle olmaz tarikatlar küfürdür… Kuran ve hadis… İslamdan başka yollar cehennme götürür...

 

el Cevab: Mürşidin vazifesi dini eğitim vermek değildir.

Mürşid kavramı İslami ilimlerde ruh eğitimi konusunda tecrübeli eğitimcilere denilir.

Dini değerlerin farzların yapılması haramlardan kaçınılması şeklindeki dine bağlılık ve dini değerlerle amel edilmesinden sonra nafilelerin yapılmaya başlanmasından sonra ''ruhi terakki'' başlar.

Kimin ruhi terakkisi başlarsa kendisine rehber olacak bir bu ilimden anlayan hoca aramak zorunluluğu hisseder.

Ruhi terakki nafilelerden sonra başlar. Terakki insana ruh lezzeti verir. Siz kuran ve sünnetle amel edilir tasavvuf küfürdür diyorsunuz. Dini anlayışınızı kontrol etmenizi öneririm.

 

Mülahaza: Hocamız şeyhi olmayanın şeyhi şeytandır derdi illa bir kişinin bir mürşidi olmalıdır bence.

 

el Cevab: Şeyhi olmayanın şeyhi şeytandır sözü bir vakıa tesbitidir. Ayet ya da hadis değildir.

Ruh eğitimi hocalığı iddiasında bulunan çok sayıda yalancı şeyh ve ruh eğitimi alırken sapıtan çok sayıda tasavvuf eğitimi alan insan vardır. Kasdı Allah rızası olmayanlar ruhi terakki sırasında çoğunlukla sapıtıp abuk subuk inançlara kapılırlar.

Bu çerçeve de şeyhi olmayan kolay sapıtır manasına bu söz söylenmiştir.

 

Mülahaza: Kuran ve sünneti mürşit edinmeniz yeterli… Bir hocadan tefsir hadis vs gibi ders alabilir veya öğretilerini dinleyebilirsiniz ama bir mürşit ne buyursa yapmak zorunda değilsiniz. Yapmak zorunda olduğumuz sadece Allah ve Rasulünün emir ve yasaklarıdır. Seyyid Kutub Yoldaki İşaretleri, Mevdudi Gelin Müslüman Olalım gibi kitaplari ve bu alimlerin tefsirlerini okuyun.

el Cevab: (Kuran ve sünneti mürşit edinmeniz yeterli... Bir hocadan tefsir hadis vs gibi ders alabilir veya öğretilerini dinleyebilirsiniz ama bir mürşit ne buyursa yapmak zorunda değilsiniz.)diyorsunuz. Çok doğru tespit.

Tasavvufta şeyhe itaat çoğu kere hep bilmeyenler tarafından yanlış zeminde değerlendirilir. Ama bu konudaki doğru şudur.

Şeyhe itaat Allah’ın yapıp yapmama konusunda serbest bıraktığı alanlarda nefsi terbiye etmek için şart koşulmuştur.

Allah’a ve Rasulüne isyan ile Allah’a yakınlaşılmaz. Şeyh de böyle bir şeyle emretmez. Ama nefis terbiyesinde mubah olan fiilleri kısıtlayarak nefsi terbiyede şeyhe mutlak itaat gerekir.

Bunun delili '' sizden birisinin hevası benim getirdiğime tabi oluncaya kadar iman etmiş olmaz '' hadisine dayanır. [1]

عن عبد الله بن عمرو بن العاص رضي الله عنهما قال : قال رسول الله صلى الله عليه وسلم : ( لا يُؤمن أحدكم حتى يكون هواه تبعا لما جئت به

 

Mülahaza: Hocam dinimizde rabıta yapmak caiz mi? Bir kardeşimizde mürşidi bulmak için rüyanıza şeytan karışır yazdı ben usulüne göre abdest alıp iki rekatlık namazda Allah’a ulaşmayı isteyip zikir çekerek kıbleye doğru uyusam perşembe geceleri bu şekil devam etsem doğru uygulama mı tanıdığım cemaat benimde birkaç tane var ama bir yerde size uygun mürşidi namazla Allah’a ulaşmakla isteyin kendi seçtiğiniz mürşid uygun olmaz diye internette yazıyordu.

 

el Cevab: Rüyalara şeytan karışırdan önce , ''rüya ile amel edilmez'', kuralı var.

Rüyalara şeytan karışmasa bile rüya ile değil kitap sünnet ve diğer dini delillerle meselelerimizi hallederiz.

-Ruhi konularda kitap ve sünnet indirildiği çerçevede anlaşılır ve uygulanırsa bir problemle karşılaşmadan seyru sulukta ilerlersiniz.

-Rüyaya yatma yoluyla şeyh arama diye bir dini değer ve efendimizin tavsiyesi yoktur.

-Dini değerleri yaşadığı ve Allah’tan korktuğu yaşantısıyla ortada bir insandan ders alma metodunu tercih edin.

-Tasavvufta rüyalarla terbiye metodu vardır. Şeyhiniz rüyanıza girip sizi uyarabilir. Ya da tanımadığınız bir insan...

Ama rüyadaki uyarıları da ruh terbiyesinden anlayan bir şeyhe sormanız daha uygun olur.

Rüyalarla haram ve helaller konusunda rüya delil getirilerek amel edilmez. Ama rüyalar rahmani ve şeytani ve nefsi olabilir. Ayırt edebildiğinizde rahmani olan rüyaya itibar etmenizde bir beis yoktur. Ama rüya ile haram ve helalin ve dindeki doğru ve yanlışın kararı verilmez.

 

Mülahaza: Hacet namazına yatıp mürşit bulacağına inanan kimse otursun yeniden iman etsin, bu din kimsenin oyuncağı değil, Allah ve resulünün bize öğretmediğini siz mi öğretiyorsunuz? Resulullah nerede böyle bir tavsiye de bulunmuş? Hangi kaynakta namaz kılıp mürşid arama diye bir ibadet geçiyor? Hocam bunlar bidat değil mi şimdi?

 

el Cevab:
Hacet Namazının Delili Hakkındadır:
 

Abdullah b Ebi Evfa (ra)dan:

Efendimiz şöyle buyurmuşlardır. Kimin Allah’a bir ihtiyacı olursa güzel abdest alıp iki rekat namaz kılsın Allah’a hamd etsin peygambere salat getirsin ve şöyle desin.[2]
 

لا إله إلا الله الحليم الكريم، سبحان الله رب العرش العظيم، الحمد لله رب العالمين، أسألك موجبات رحمتك، وعزائم مغفرتك، والغنيمة من كل بر، والسلامة من كل إثم، لا تدع لي ذنبا إلا غفرته، ولا هما إلا فرجته، ولا حاجة هي لك رضا إلا قضيتها يا أرحم الراحمين

Hadisi imam et Tirmizi rivayet etmiştir.

عن عبد الله بن أبي أوفى رضي الله عنه قال: قال رسول الله صلى الله عليه وسلم: "من كانت له إلى الله حاجة، أو إلى أحد من بني آدم، فليتوضأ فليحسن الوضوء، ثم ليصل ركعتين، ثم ليثن على الله وليصل على النبي صلى الله عليه وسلم، ثم ليقل: لا إله إلا الله الحليم الكريم، سبحان الله رب العرش العظيم، الحمد لله رب العالمين، أسألك موجبات رحمتك، وعزائم مغفرتك، والغنيمة من كل بر، والسلامة من كل إثم، لا تدع لي ذنبا إلا غفرته، ولا هما إلا فرجته، ولا حاجة هي لك رضا إلا قضيتها يا أرحم الراحمين


Hadisin hakkında ravisi et Tirmizi ''ğarib'' dir demektedir.

Müteşeddid muhaddislerden İbn el Cevzi senedindeki bazı ravilere nazaran hadisi mevzuatında zikretmişse de 4 mezhebin fukahası hadisin aslına nazaran fazaili amelde amel edilebileceğine hükmetmişlerdir.

Talik:

Amelin aslı duadır. Kişi ayakkabısını bile kaybetse ve Allah’tan bu konuda yardım istese caizdir.

-Kendisine karşılaştığı bazı sorunları aşmada rehberlik edecek bir hoca lutfetmesini Allah’tan istemesi de yine caizdir.

-İstihare namazı ve duası da yine bu amelin temelinin caiz olmasına delildir. Efendimizin her mubah işte sahabeye istihare yapmalarını tavsiye ettiği ve öğrettiği sabittir.

İslam dininde bir amelin aslı varsa o amelin uygulamasındaki çeşitlilikler bidat kapsamına girmez.

Ama kendimize göre bir iş için bu meşru ameli uyguladığımızda bu uygulamamızın aynısıyla efendimizin emri olduğuna inanmak hata olur.

 

 



[1] İbn Hacer el Askalani, Fethul Bari XIII.302 hadisin senedindeki rical güvenilir ravilerdir.

el Begavi, Şerhus Sunne I.212

[2] et Tirmizi, es Sünen hno: 476

husbands who cheat website dating for married men
women cheat on their husbands husband cheated unfaithful wife
why do people cheat why women cheat on men redirect
reasons married men cheat my wife cheated on me with my father want my wife to cheat
what are aids symptoms hiv early symptoms new hiv treatment