Hit (1338) F-1452

İslamda İç Çamaşırı Yıkama Adabı, Yıkanmış Çamaşırlarda Kirin Tam Çıkmaması Ya da İz Kalması Durumunda Hüküm Nedir

İlim Dalı : Fıkıh Konusu : Temizlik
Soruyu Soran : Cevaplayan : Önder Nar
Cevaplayanın Mezhebi:
Ekleyen : Sümeyye Abacı/2022-12-17 Güncelleyen : Sümeyye Abacı/2022-12-18

Soru: Genelde insanlar iç çamaşırlarını ön yıkama yapmadan diğerleriyle birlikte çamaşır makinesine atar. Evde ya da ortak yaşama alanlarında biri ön yıkama yapsa diğeri yapmaz. Buradan hareketle bir kaç kere tecrübe ettiğim üzere çamaşır makinesi ısısı, deterjanı, bir kaç kere su alıp vermesine rağmen ve çamaşırlar asılıp kuruduktan sonra necasetli elbisede necasetin rengi dışında ufak ufak ovalanacak meni kalıntılarına rastlansa birlikte yıkanan diğer elbiselerin durumu nedir? Yıkama esnasında temizlerle birlikte yıkanan necasetli elbiseden necaset çıkmadığı için diğer elbiseler tekraren mi yıkanır?

el Cevab:
Çamaşırların yıkanması sırasında ön yıkama yaparak necaset maddelerinin yıkanılması akabinde diğer çamaşırların arasına katılarak yıkanması uygundur.
Ama bu hassasiyete sahip olmayan kadınlar, çamaşır yıkama atölyeleri ve durumdan haberi olmayan erkekler buna dikkat etmeden çamaşırlarını yıkasalar kerahetle birlikte mübahtır.
Kadın çamaşırları ve erkek çamaşırları için bu durum efendimize sorulmuş efendimiz "kalan kir (kan, meni, mezi vs.) izleri, temizliğe ve ibadet etmeye engel teşkil etmez" buyurmuşlardır. [1]


عن أبي هريرة رضي الله عنه : أن خولةَ بنتَ يسار رضي الله عنها أتَتِ النبي صلى الله عليه وسلم فقالت: يا رسولَ الله إنه ليس لي إلا ثوبٌ واحدٌ وأنا أَحِيضُ فيه فكيْف أصنعُ؟ قال: «إذا طَهُرْتِ فاغْسِلِيهِ، ثم صَلِّي فيه». فقالت: فإنْ لم يَخرجِ الدَّمُ؟ قال: «يَكْفِيكِ غَسْلُ الدَّمِ، ولا يضُرُّكِ أَثَرُه».
 

 

"Aişe(ra) kendisinin efendimizin elbisesinden meniy’i ufalayarak temizlediğini söylemiştir’’[2]

- حديث عائشة – رضي االله عنها – أنها كانت تفرك المنيمن ثوب الرسول صلىاالله عليه وسلم.

 


[1]   Ebu Davud, es Sünen, h no: 365; el Beyhaki, es Sünen II.408 vd. Ayrıca Bkz. İbn Hacer el Askalani, Fethu'l Bari I.461
[2] Muslim, es Sahih, et Tahara 288; İbn Mace, es Sünen, et Tahara 538; et Tirmizi, es Sünen, et Tahara 116

Otel Tekstili antalya escort sakarya escort mersin escort gaziantep escort diyarbakir escort manisa escort bursa escort kayseri escort tekirdağ escort ankara escort adana escort ad?yaman escort afyon escort> ağrı escort ayd?n escort balıkesir escort çanakkale escort çorum escort denizli escort elaz?? escort erzurum escort eskişehir escort hatay escort istanbul escort izmir escort kocaeli escort konya escort kütahya escort malatya escort mardin escort muğla escort ordu escort samsun escort sivas escort tokat escort trabzon escort urfa escort van escort zonguldak escort batman escort şırnak escort osmaniye escort giresun escort ?sparta escort aksaray escort yozgat escort edirne escort düzce escort kastamonu escort uşak escort niğde escort rize escort amasya escort bolu escort alanya escort buca escort bornova escort izmit escort gebze escort fethiye escort bodrum escort manavgat escort alsancak escort kızılay escort eryaman escort sincan escort çorlu escort adana escort