Soru: Ben insanların Gülen hakkında kullandıkları sözlerin, özellikle de ülke çapında herkesin hak ve hukukuna taalluk eden son suçundan sonra "لا يحب الله الجهر بالسوء من القول إلا من ظلم " bağlamında değerlendirilip değerlendirilemeyeceğini sormak istemiştim. Şaravi’nin tefsirinden hareketle biz de bu kabilden sövüyoruz da adama...
Acaba yanlış mı yapıyoruz?
Kullandıklarımız galiz küfürler değil, tabi ki şerefsiz vs. gibi…
el Cevab:
Cürüm ve günah sahipleri işledikleri sabit olan günahla anılırlar, bu caizdir. Hatta bazen ifşa edilmeleri vaciptir. Ümmeti Muhammed şerlerinden sakınsın diye...
Zina edene zani denilir, hırsızlık eden hırsız, sapıklık edene sapık, küfürbaza küfürbaz, denilir. İslam ordusuna ihanet edene hain, casusa casus denilir.
Diğer taraftan, efendimiz zina ettiği için recm edilen kadına orospu vs. diyen sahabeyi men etmişti.
Sövmek ve küfür etmek ise peygamberimizin ahlakında yoktur.
Fethullah Gülen'in hakkında küfür etmek caiz midir diye soruyorsunuz.
Fethullah Gülen’in sabit olan cürümleriyle anılması caizdir. Çok sayıda insanın şahitliği olan fiiller ona nispet ediliyor. Mahkeme neticelenince sübut bulan cürümleriyle anılması caizdir elbette. Mahkeme neticelenmeden de cürüm işlediğine şahitlik eden adil şahitlerin şahitliği çerçevesinde ona cürüm nispet edilmesi caizdir.
Onun kafir olduğu ya da müşrik olduğu iddiası açık delil gerektirir. Daha önce açıklamış olduğum ehli kitabın cennete girmesi iddiası ve peygamberimizin peygamberliğine iman etmeyenler de cennete girer inancını savunması sebebiyle de Fethullah Gülen küfürden tevbeye davet edilmelidir. Ama bu durum daha büyükken kimsenin gıkı çıkmazken herkesin hoca efendi diye önünde saygı ile eğildiğini hatırlarsınız.
Başörtüsü teferruattır sözünü 28 şubatta o söylemişti. Bunu da hatırlarsınız. Bu inkar sebebiyle de Fethullah Gülen’in küfürden tevbeye davet edilmesi gerekirdi. Ama o zaman bu lafları bilindiği halde herkes önünde saygıyla eğilip hürmet ediyordu.
Hatta Sakarya İlahiyatın acar hocası Kanal 7’nin organ nakline cevaz veren müftüsü zamanımızın İslam Alimleri cemiyetinin Kurucusu ve genel sözcüsü Faruk Başer, Fethullah Gülen’in zamanımızın büyük müctehidi olduğunu ilan etmişti.
Şimdi bunlar olup bittiğinde gıkı çıkmayan herkes Fethullah Gülen’i şerefsiz, deyyus, pezevenk, namussuz, vatan haini, ibne, vs. gibi sokak küfürleriyle anılıyorlar.
Yukarıda yazdığım küfriyyatı en azından sana ifade ettiğimi sen biliyorsun.
Sadece küfretmeyin dedim diye aşağıda örnekte olduğu gibi 300 üzerinde özelden küfür yedim.
Aşağıdaki hadisleri oku. Peygamberinin yapmadığı ve yapmayın dediği bir fiili yapan ümmet iflah olmaz elbette... Başına Fethullah Gülen gibi musibetler gelir elbette
Hadis 1:
Enes (ra)dan:
Peygamberimiz fahiş (ağır söz) söylemezdi, Laan değildi (canı sıkılınca birine beddua etmez onu lanetlemezdi; sebbab) kendisine kötülük edildiğinde küfretmezdi. Bir sıkıntılı durumla karşılaştığında Allah ıslah etsin Allah tevbe etsin derdi.Bk.
[1]
عَنْ أَنَسٍ، قَالَ
: لَمْ يَكُنْ رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ فَاحِشًا، وَلاَ لَعَّانًا، وَلاَ سَبَّابًا، كَانَ يَقُولُ عِنْدَ المَعْتَبَةِ: «مَا لَهُ تَرِبَ جَبِينُهُ
Hadis 2:
Ebu Hureyre (ra)dan;
Peygamberimiz müflis (iflas etmiş) kimdir biliyor musunuz dedi. Biz parası malai olmayana müflis deriz dedik. Peygamber (sav); Ümmetimden namazlarını ed etmiş, zekatını tam vermiş, orucunu tutmuş birileri kıyamet günü hesap yerine getirilirler. Ama birine sövmüş, bir diğerine namussuzluk iftirası atmış (deyyus, pezevenk, orospu demiş) birilerinin malını ya da parasını gasp etmiş, birilerinin kanını akıtmış, birilerine vurmuş ya da dövmüş olduğu ortaya çıkar. İyiliklerinden alınıp hak sahiplerine verilmeye başlanır. O derece ki iyiliği kalmayınca hak sahiplerinin kötülükleri ona yüklenilmeye başlanılır. Böylece işlediği bütün günahlarının hesabı biter. Sonra hiç iyiliği kalmamış ve çok kötülüğü olan biri olarak cehenneme atılır.'' Bk.
[2]
عَنْ أَبِي هُرَيْرَةَ رضي الله عنه - قَالَ:
قَالَ رَسُولُ اللهِ - صلى الله عليه وسلم -: (" أَتَدْرُونَ مَنْ الْمُفْلِسُ؟ ") (قَالُوا: الْمُفْلِسُ فِينَا مَنْ لَا دِرْهَمَ لَهُ وَلَا مَتَاعَ فَقَالَ: " إِنَّ الْمُفْلِسَ مِنْ أُمَّتِي يَأتِي يَوْمَ الْقِيَامَةِ بِصَلَاةٍ , وَصِيَامٍ , وَزَكَاةٍ، وَيَأتِي قَدْ شَتَمَ هَذَا، وَقَذَفَ هَذَا وَأَكَلَ مَالَ هَذَا، وَسَفَكَ دَمَ هَذَا، وَضَرَبَ هَذَا، فَيُعْطَى هَذَا مِنْ حَسَنَاتِهِ، وَهَذَا مِنْ حَسَنَاتِهِ، فَإِنْ فَنِيَتْ حَسَنَاتُهُ قَبْلَ أَنْ يُقْضَى مَا عَلَيْهِ [مِنْ الْخَطَايَا] أُخِذَ مِنْ خَطَايَاهُمْ فَطُرِحَتْ عَلَيْهِ، ثُمَّ طُرِحَ فِي النَّارِ
Hadis 3:
Abdullah b. Mesud (ra)dan:
Müslümana sövmek fısktır onu öldürmek küfürdür.
[3]
عبد الله بن مسعود قال:
قال رسول الله - صلى الله عليه وسلم -: " سباب المسلم فسوق ، وقتاله كفر
Hadis 4:
Said b. Zeyd (ra)dan;
Müslümanın namusuna dil uzatmak en kötü faiz yeme günahı gibi günahtır.
[4]
عن سعيد بن زيد
عن النبيِّ - صلى الله عليه وسلم -، قال: إنَّ من أربى الرِّبا الاستطالةَ في عرضِ المُسلم بغيرِ حق
[1] el Buhari es Sahih Hno: 6046
[2] Muslim es Sahih h no: 2581