İlim Dalı : Fıkıh | Konusu : Namaz |
Soruyu Soran : | Cevaplayan : Önder Nar |
Cevaplayanın Mezhebi: | |
Ekleyen : /2016-06-21 | Güncelleyen : /2016-06-21 |
Soru: Bu tablodaki bilgiler doğru mu?
el Cevab:
1-Hiçbir namaz kılınmaz, denilen yerlerdeki 40 45 dakika abartılıdır. Güneş doğması 5-8 dakika batması da yine aynı zevali de 10-15 dakika kadardır. Bu vakitlerde nafile namaz kılınmaz. Farz namaz kılınmamışsa güneşin doğma batma ve zeval vakti oluşmaya başlamasına kadar namaza başlanması caizdir.
2-İmsaktan sonra sabah namazının sünneti hariç başka namaz kılınmaz denilmesi de eksiktir. Tahiyyetul mescid ve kaza namazı kılınabilir.
Sabah namazının farzının kılınmasından sonra güneş doğuncaya kadar namaz kılınan mekandan kalkılmaması günahların affına vesiledir.
3-Güneşin doğumundan sonra 40 45 dakika hiçbir namaz kılınmaması genellemesi de hatalıdır.
Yatsı namazının efdal vakti gecenin ilerleyen saatleridir. Cemaatle namaz kaçırılacaksa öne alınması caizdir. Ülkemizde ise hemen akşamın çıkışıyla birlikte kılınması sünnete uymayan bir uygulamadır.
Mülahaza: Bünyamin Bulutlu
Kerahet vakit paralel ve enlemlerin durumu göre değişmiyor mu? 5-8 dakika ekvatora yakın olan yerlerde olması gerekmez mi bizim Türkiye’de daha uzun 40-45 dakika gibi..
el Cevab: Kerahat vakti diye bir vakit esasen yoktur.
Namazı vaktini kaçıracak şekilde geç bırakmak mekruhdur. Bu mekruhluğa nazaran da o vakte mekruh vakit denilir olmuştur.
Yoksa bir namazın vakti girişinden çıkışına kadardır.
Mürcie diye bir mezhep yoktur ama ağız alışkanlığı olarak insanlar mürcie mezhebi derler… gibi.