Künyesi : Doç. Dr. | Lakabı : |
Tabakası : 20.Yüzyıl | E-Posta : |
D.Yeri : | D.Tarihi : |
Görevi : Akademisyen,Öğretim Üyesi | Uzm.Alanı : Din Sosyolojisi |
Görev Aldığı Kurumlar : | Mezuniyet : |
Bildiği Diller : Türkçe | Mezhebi : İtikad : , Amel : , Ahlak : |
Ekleyen : Aybike Şeker/2008-08-21 | Güncelleyen : /0000-00-00 |
Vejdi Bilgin
Öğretim Üyesi
Eğitim
Lisans: Ondokuz Mayıs Üniversitesi İlahiyat Fakültesi, 1994
Yüksek Lisans: “Toplumsal Çözülme ve Din İlişkilerine Din Sosyolojisi Açısından Kavramsal Bir Yaklaşım,”Ondokuz Mayıs Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 1996
Doktora: “Sosyo-Kültürel Şartların Fıkhı Hükümlere Etkisi (Dinî Hukukun Toplumsal Kaynakları Üzerine Sosyolojik Bir Araştırma,”Ondokuz Mayıs Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2001
Kitap
· Sosyal Çözülme ve Din, Etüt Yayınları, Samsun, 1997.
· Fakih ve Toplum: Osmanlı’da Sosyal Yapı ve Fıkıh, İz Yayıncılık, İstanbul, 2003.
· İbadet: Şekilsel, Sembolik ve Toplumsal, Ensar Neşriyat, İstanbul, 2007.
Makale
· “Türk Toplumunda Aile Kurumunu Benimseme ve Sahiplenme Düzeyleri,” OMÜ İlahiyat Fakültesi Dergisi, Sayı: 10, 1998, ss. 387-413.
· “Türk Toplumunun Evlilik Konusunda Bilgilenme ve Bilinçlenme Düzeyleri,” UÜ İlahiyat Fakültesi Dergisi, Cilt: 9, 2000, ss. 565-588.
· “Gerileme ve Çöküş Devri Osmanlı Zihniyeti: Osmanlı’dan Cumhuriyete Miras Kalan Sosyal Karakter Üzerine Bir Deneme,” Osmanlı, Yeni Türkiye Yay., Ankara, 1999, c. 7, ss. 630-644.
· “The Social Character of The Ottomans In The Period of Recession and Collapse,” The Great Otoman-Turkish Civilisation, Yeni Türkiye Yay., Ankara, 2000, c. 3, ss. 271-277.
· "Klasik Dönem Osmanlı Hukuk Düşüncesinin Temel Özellikleri,” Türkler, Yeni Türkiye Yay., Ankara, 2002, c. 11, ss. 52-60.
· “Popüler Kültür ve Din: Dindarlığın Değişen Yüzü,” UÜ İlahiyat Fakültesi Dergisi, Cilt: 12, Sayı: 1, 2003, ss. 193-214.
· "Sosyal Akışkanlık Kavramı Üzerine,” UÜ İlahiyat Fakültesi Dergisi, Cilt: 12, Sayı: 2, 2003, ss. 297-309.
· “Değişen İktisadi Yapı Karşısında İslam Hukuku: 16. Yüzyıl Osmanlı Devleti Örneği,” İslâmî Araştırmalar, Cilt: 16, Sayı:4, 2003, ss. 607-614.
· “İlahiyat Araştırmaları ve Sosyal Bilimler,” Hadis Tetkikleri Dergisi, Cilt III, Sayı: 1, 2005, ss. 129-140.
· “Gelenek ve Din: Türkmenistan’ın Dini Hayatında Geleneğin Rolü,” Marife, yıl:5, sayı:2, güz 2005, ss. 101-124.
· “Cahiliye’den İslam’a Geçiş: Tebliğ ve Sosyal Akışkanlık,” UÜ İlahiyat Fakültesi Dergisi, Cilt: 14, Sayı: 1, 2005, ss. 123-142.
Bildiri
· “Dinlerin ‘Yoksulluğu’ Algılayışı Üzerine Bir İnceleme,” Yoksulluk Sempozyumu, 31 Mayıs-1 Haziran 2003, İstanbul.
· “Dinî Açıdan ‘Yoksulluk (Kültürü)’ Tartışmalarının Problemleri,” Yoksulluk Kültürü Sempozyumu, 25 Haziran 2005, İstanbul.
· “Nasreddin Hoca Fıkralarında Toplumsal Hiciv ya da Halk Bilgeliğinin Toplum Eleştirisi,” I. Uluslararası Akşehir Nasreddin Hoca Sempozyumu, 6-7 Temmuz 2005, Akşehir-Konya.
· “Geç Dönem Osmanlı Çalışma Hayatı ve Çalışma Zihniyeti Üzerine Bir Çözümleme,” İslam ve Çalışma Hayatı Ulusal Sempozyumu, 25–27 Kasım 2005, İzmir.
· “Geçmişteki Bir Arada Yaşama Tecrübesinin Günümüzdeki İmkânı Ve Problemleri,” Din ve Dünya Barışı Uluslararası Sempozyum, 26–28 Nisan 2007, İstanbul.
· “Cahiliye’den İslam’a: Değişim ve Süreklilik Bağlamında Sünnet,” Sünnetin Bireysel ve Toplumsal Değişimdeki Rolü Hadis ve Sünnet Sempozyumu, 11–12 Mayıs 2007, Konya.
· “Türkmenistan’ın Dinî Hayatında Geleneksel Kültürün Hâkimiyeti,” Uluslararası Türk Dünyasının İslamiyet’e Katkıları Sempozyumu, 31 Mayıs–1 Haziran 2007, Isparta.
· “Liberal Ahlaki Değerlerin Toplumun Yoksulluğa Yaklaşımına Etkisi,” Uluslar arası Yoksulluk Sempozyumu, Deniz Feneri Yoksulluk Araştırmaları Merkezi, İstanbul, 1–3 Şubat 20008.