Hit (2497) Y-32

Mustafa Ünver

Künyesi : Doç. Dr. Lakabı :
Tabakası : 20.Yüzyıl E-Posta : unverm@omu.edu.tr
D.Yeri : Çankırı/Şabanözü D.Tarihi : 1966
Görevi : Akademisyen,Araştırmacı,Öğretim Üyesi Uzm.Alanı : Tefsir,Temel İslam Bilimleri
Görev Aldığı Kurumlar : İlahiyat Fakültesi (Ankara Üniv.) Mezuniyet : İlahiyat Fakültesi (Ankara Üniv.)
Bildiği Diller : Arabça, İngilizce, Rusça Mezhebi : İtikad : , Amel : , Ahlak :
Ekleyen : Nurgül Çepni/2009-05-01 Güncelleyen : /0000-00-00

Mustafa Ünver

1966 yılında Çankırı İli Şabanözü İlçesi Bakırlı Köyünde doğdu.

1991’de Ankara Üniversitesi İlahiyat Fakültesinden mezun oldu.

1993’te “Kuran’ı Anlamada Siyakın Rolü” başlıklı çalışmayla Yüksek Lisans;

1998’de “Tefsir Usulünde Mekki-Medeni İlmi” adlı tezle Doktora çalışmalarını tamamladı.

2004 yılında Doçent oldu.

Alanıyla ilgili araştırmalar yapmak üzere 1993–1994 öğretim yılında bir yıl Mısır’ın başkenti Kahire’de kaldı.

2005–2007 yılları arasında Kırgızistan’ın Oş şehrindeki Devlet Üniversitesi İlahiyat Fakültesi’nde iki yıl Temel İslam Bilimleri Bölüm Başkanlığını yürüttü ve misafir öğretim üyesi olarak görev yaptı.

Evli ve üç çocuk babasıdır.

Eserleri:

Kitaplar:

· Hurufîlik ve Kur’an Nesimi Örneği, Ankara 2003, Fecr Yayınları.

· Tefsir Usulünde Mekkî-Medenî İlmi, Samsun 2001, Sidre Yayınları.

· Kuran’ı Anlamada Siyakın Rolü, Ankara 1996, Sidre Yayınları.

· Kuran’dan Mesajlar, Samsun 2000, Sidre Yayınları.

· Lügavî Kur’an Okumaları, müellif: Muhammed Şehrûr, Samsun 2001, Sidre Yayınları. (Arapçadan notlarla beraber özet ve çeviri kitap)

Makaleler:

· “Kuran’ı Anlamada Söz Merkezli Bir Vasatın Rolü”, İslamiyat, 6/1, 149–164 (2003).

· “Kuran’da Yaratma Konulu Bir Kavram: Haleqa”, İslâmî Araştırmalar, 15/4, 497–511 (2002).

· “Ebu Hanife Düşüncesini Besleyen Arkaplan Ayetleri”, İslâmî Araştırmalar, 15/1–2, 51–62 (2002).

· “Kadim Bir Etnik Rekabet Örneği: Kurban Edilmek İstenen Oğul, İshak mı İsmail mi?”, Tezkire, 30, Ocak/Şubat, 111–129 (2003).

· “İslâm’ın Solunda Bir Kur’an Şairi: Nesimi ve Hac Motifleri”, OMÜİFD*. 14–15, 221–243 (2003).

· “Muradı İlâhîye Ulaşma Çabası Ekseninde Kıyame Suresi 16-19’un Komşu Ayetlerle İlgisizliği Vehmi Üzerine Bir Mülâhaza”, OMÜİFD. 14–15, 207–220 (2003).

· “Borlu Kadirî Şeyhi Ahmed Kuddûsî (1769–1849) ve Şiirlerinde Kuran-ı Kerim’e Yaptığı Atıflar”, OMÜİFD. 16, 129–184 (2003).

· “Müslüman-Türk Anadolu İnsanının Eğitim ve Öğretiminde Köy Odalarının Rolüne Folklorik Bir Bakış”, OMÜİFD. 18–19, 71–92 (2005).

· “Kur’an Ekseninde Din Görevlisinin Dikkate Alması Gereken Hususlar”, Diyanet İlmi Dergi, 41–3, Temmuz-Ağustos-Eylül, 71–92 (2005).

· “Nesimi’de Ahli Beyt Süyûsü”, Kırgız Respublikası Oşh Memlekettik Üniversiteti Teologiya Fakültetinin İlimi Curnali, (İlahiyat Fakültesi İlmi Dergisi) Osh-Kırgızistan, 8, s. 49–72 (2005). (Kırgızca)

· “Kur’an’ın Tezkiye Prensibine Bir Bakış”, Kırgız Respublikası Oşh Memlekettik Üniversiteti Araşan Gumanıtardık İnstitutunun İlmi Jurnali, (Araşan Sosyal Bilimler Enstitüsü İlmi Dergisi), 1–2, Bişkek-Kırgızistan, s. 96–104 (2006).

· “Bir Kur’an Şairi Olarak Nesimi” Diyanet İlmi Dergi, 44/1, 31–46 (2008).

· “Nesimi ve Vahdet-i Vücud”, Prof. Dr. Hüseyin Ayan’a Armağan Kitabı, Atatürk Üniversitesi, Erzurum. (2008)

· “Yusuf Kıssası Açısından Ahd-i Atik ve Kuran-ı Kerim’e Karşılaştırmalı Bir Bakış”, Diyanet İlmi Dergi, 37/2, 73–108 (2001).

· “Kuranı Siyakın Metinsel Boyutları Üzerine Yeni Bir Öneri”, OMÜİFD. 8, 239-270 (1996).

· “Çok Evlilik Ayetini Anlamada Tarihi Arkaplanın Önemi”, Fecre Doğru, 6/68, 6–14 (2001).

· “Kuran’ın Mübarek Kitap Olması Üzerine Bazı Açılımlar”, Fecre Doğru, 7/79, 40–44 (2002).

· “Tarihselci Modernist Bağlamda Kur’an ve Kadın”, Fecre Doğru, 6/66, 36–42 (2001).

· “Hurufîlik ve Nesimi’nin Kur’ân’a Bakışı”, Fecre Doğru, 7/82, 4–12 (2002).

· “Nesâî’nin Tefsiri ve Tefsirdeki Metodu”, OMÜİFD., 6, 193-205 (1992).

· “Peygamberimizin İnsan Sevgisi”, Azireti Paygambardı Eskeruu Cana Paygambardı Urmattoo (adlı kitapta), Oş Mamlekettik Üniversiteti Türkiye Diyanet Fondu Yayınları, s. 25–40, Kırgızistan-Oş (2006).

· “Kuran’daki Birlik ve İhtilaf Kavramlarını Dünya Barışı Paydasında Yeniden Okumak”, Diyanet Avrupa Aylık Dergi, 108, 32–35, Nisan (2008).

Bildiriler:

· “Kuran-ı Kerim’in Anlaşılmasında Siyak-Sibakın Önemi”, Tefsirin Dünü ve Bugünü Sempozyumu, 22–23 Ekim 1992, s. 99–114, Samsun.

· “Sinokronik Semantik ve Tarih Bilinci Bağlamında Bir Kur’an Terminolojisi Oluşturmaya Doğru”, III. Kur’an Haftası Kur’an Sempozyumu, 13–19 Ocak 1997, s. 157–181, Ankara.

· ”Kuran’ı Anlamada Tek Bir Paradigmanın Kifayeti Problemi –Lügavî Yöntemin Sonuçları Üzerine Kuranı Bazı Örnekler-“, Kur’an ve Dil –Dilbilim ve Hermenötik- Sempozyumu, 17–18 Mayıs 2001, s. 313–325, Van.

· “Çankırı Yaran Odalarına Bir Örnek: Bakırlı Köyü Yaran Odları ve Fonksiyonları”, II. Çankırı Kültürü Bilgi Şöleni, 17–18 Eylül 2004, Çankırı.

· “Yedi Harf Meselesinin Lisans Düzeyi Öğrencilerine Anlatımında /Anlatılamamasında Yaşanan Bazı Sorunlar Üzerine”, I. Tefsir Anabilim Dalı Koordinasyon Toplantısı, 10–13 Haziran 2005, Van.

· “Nesimi’de Ehli Beyt Sevgisi”, I. Uluslar Arası Seyyit Nesimi Sempozyumu, 17–19 Haziran 2005, Ankara.

· “Bir Kur’an Şairi Olarak Nesimi”, Modern Değerler Sürecinde Azerbaycan Edebiyatına Bakış Uluslar Arası Konferans, Azerbaycan Diller Üniversitesi, 13–14 Aralık 2006, Bakü.

· “Kırgızistan Camileri Ve Kur’an Eğitimi”, Uluslararası Globalleşme Sürecinde Kırgızistan’da Din Bilimleri ve Ahlak Bilgisi Öğretiminin Meseleleri Sempozyumu, 21–22 Mayıs 2007, Bişkek.

· “Global Dünyada Türkiye Müslümanlığının Yeri”, Yakın ve Orta Şark: Düneni, Bu Günü, Sabahı” Uluslar arası İlmi Konferansı, 24–25 Kasım 2007, Bakü.

Çeviri Makaleleri:

· “Şeriatın Tümel (Küllî) Maksatları Üzerine (Yeni Bir Okuma)”, müellif: Nasr Hâmid Ebu Zeyd, İslâmî Araştırmalar, 8/2, 139–143 (1995). (Arapçadan)

· “Gılgamış Destanı, Kitab-ı Mukaddes ve Kur’an Bağlamında Nuh Tufanı Kıssası”, müellif: Hamza M. Njozi, OMÜİFD. 9, 331–338 (1997). (İngilizceden)

· “Konuşan Kur’an–Sessiz Kur’an İmamı Şiî Tefsirin Esasları ve Gelişimi”, müellif: Mahmoud Ayoub, OMÜİFD. 10, 423–443 (1998). (İngilizceden, A.Bolat’la beraber)

· “Muhammed Bakır es-Sadr’a Göre Kuran’ın Bütüncül Tefsiri”, müellif: Aref Ali Nayed, Fecre Doğru, 7/74, 32–36 (2001). (İngilizceden)

· “Şâtıbî’de Anlam Teorisi”, müellif: Muhammed Hâlid Mesud, Fecre Doğru, 7/75, 23-30 (2002). (İngilizceden)

· “Kur’an’ın Not Ettiği Bazı Mantık Hataları”, müellif: Prof. Dr. Mustansir Mir, OMÜİFD., 17, 363-368 (2004). (İngilizceden)

· “Gazali’ye Göre Kuran’da İhtilaf Sorunu”, müellif: Bedrüddîn ez-Zerkeşî, Eskiyeni, S.7, Sonbahar, 103–105 (2007) (Arapçadan)

· “Kırgızistan’daki Üniversite Öğrencilerinin Dine İlgileri”, müellif: R.A. Vasipov OMÜİFD., 24-25, 313-320 (2007) (Rusçadan)

· “Sovyet Ve Bağımsızlık Dönemlerinde Müslüman Kırgız Kadınının Problemleri Üzerine Düşünceler”, müellif: Mayramhan Sultanbayeva Canaliyevna, Kırgız Respublikası Oşh Memlekettik Üniversiteti Araşan Gumanıtardık İnstitutunun İlmi Jurnali, (Araşan Sosyal Bilimler Enstitüsü İlmi Dergisi), 3, Bişkek-Kırgızistan, (2007) (Rusçadan)

Otel Tekstili antalya escort sakarya escort mersin escort gaziantep escort diyarbakir escort manisa escort bursa escort kayseri escort tekirdağ escort ankara escort adana escort ad?yaman escort afyon escort> ağrı escort ayd?n escort balıkesir escort çanakkale escort çorum escort denizli escort elaz?? escort erzurum escort eskişehir escort hatay escort istanbul escort izmir escort kocaeli escort konya escort kütahya escort malatya escort mardin escort muğla escort ordu escort samsun escort sivas escort tokat escort trabzon escort urfa escort van escort zonguldak escort batman escort şırnak escort osmaniye escort giresun escort ?sparta escort aksaray escort yozgat escort edirne escort düzce escort kastamonu escort uşak escort niğde escort rize escort amasya escort bolu escort alanya escort buca escort bornova escort izmit escort gebze escort fethiye escort bodrum escort manavgat escort alsancak escort kızılay escort eryaman escort sincan escort çorlu escort adana escort