Hit (175) MM-355

Beyin Ölümü Bir Kandırmacadır

Eser Sahibi : T. E. Medya Türü : Video
İlim Dalı : Fıkıh Konusu : Ölüm
Link : https://www.youtube.com/watch?v=YEKhL6mkK7M&fbclid=IwAR0JsNB7rrHEr-XHomc2NiEKZXe64Sc2oWSm_MSwy-Q_1qBgo9tUYgxfS3c
Ekleyen : /2020-03-21 Güncelleyen : /0000-00-00

https://youtu.be/YEKhL6mkK7M

Soru: "Beyin Ölümü bir kandırmacadır" diyen bu bilim adamları organ naklinin cinayet olduğunu savunuyorlar. Yorumunuz nedir?

el Cevab: "Beyin ölümü" kavramı dini bir kavram değildir.
Bilimsel bir kavram da değildir. Modern Tıp literatüründendir.

Ölüm; ruhun bedenden çıkmasıdır. Alametleriyle bilinir.

Beyin ölümü kavramının içini dolduran organ nakli savunucuları bile beyin ölümünün detayını anlatırken yalan söylemektedirler.
Bununla birlikte "din bilime tabidir" diyen bir kısım akademisyen beyin ölümü gerçekleşen insanların organlarının alınmasına cevaz vermektedirler.
İleri ki bir zamanda bu insanlar "insan öldürmekten" yargılanacaklardır.
Modern devletlerin siyaseti de bu minvaldedir. Devlet kurumu olan dini kurumlar da bu uygunsuz fiili savunmakta ve teşvik etmektedir.

Beyin Ölümü Konusu İçin Tıklayınız;
  

Mülahaza: Maksude Arslaner 
Kalp durmadan ölüm gerçekleşmez.

el Cevab: Kalp durduğunda da ölüm gerçekleşmeyebiliyor.
Fıkhi tanım: Ruhun bedenden çıkmasına ölüm denir şeklindedir.

Delili ayeti kerimedir.
Ayette ölüm gerçekleşmesi şöyle ifade edilir.
Allah ruha bedenden çıkması emrini verir. Bu ölümdür. Öldüren ve dirilten sadece Allah’tır. Yunus 56. ayeti bunu ifade eder.

هُوَ يُحْيِي وَيُمِيتُ وَإِلَيْهِ تُرْجَعُونَ

Melek bedenden çıkan ruhu alır,
En’am 61. ayetindeki kişiye ölüm geldiğinde melekler onu alırlar ayeti bunu ispat eder. Teveffa tam olarak teslim almak manasındadır.

وَهُوَ الْقَاهِرُ فَوْقَ عِبَادِهِ ۖ وَيُرْسِلُ عَلَيْكُمْ حَفَظَةً حَتَّىٰ إِذَا جَاءَ أَحَدَكُمُ الْمَوْتُ تَوَفَّتْهُ رُسُلُنَا وَهُمْ لَا يُفَرِّطُونَ

Ona eşlik edip Allah’ın emrettiği berzah hayatındaki yerine götürür.
Ölüm meleği melekul mevt tabiri ayetle sabittir. Ama hafaza meleği gibi bu isimlendirme öldüren ve dirilten manasında değil ölüm anında hazır bulunan ve ruhu teslim alan manasındadır. İtikadi bir değer olarak öldürmek ve diriltmek sadece Allah’a aittir. Hiçbir başka varlık öldürme veya diriltme yapamaz.