Hit (4809) F-259

Tarikat, Tasavvufi Eğitimi Almanın Hükmü,Tarikata Girmenin Hükmü,Rabıtanın Tanımı, Rabıta Şirk midir

İlim Dalı : Fıkıh Konusu : Tevessül,Tasavvuf
Soruyu Soran : Cevaplayan : Muhammed Önder
Cevaplayanın Mezhebi:
Ekleyen : /2022-11-14 Güncelleyen : /0000-00-00

Soru: Tarikat nedir? Ben tarikat ve rabıta hakkında bilgi almak şirk midir değil midir onu sormak istiyorum.

 

el Cevap: Bir İslami eğitim tarzıdır. Girilmeden önce mutlaka itikadi değerlerin delilleriyle ögrenilmesi sonra ameli yükümlülüklerin ilmihal seviyesinde öğrenilmesi sonra İslam ahlakiyyatı ile ilgili değerlerin öğrenilmesi gerekir. Bütün  eski kaynaklarda bu üç şeysiz tarikatın olmayacağı yazılıdır. Doğru itikadı olan doğru fıkhi bilgilere göre kulluk sorumluluklarını yapan ve peygamberimizin ahlakını öğrenip onun gibi olmaya çalışanların yoluna bu üç ana değeri birleştirmeye çalıştıkları bir yola girmiş olmalarına nazaran yola girenler manasında tarikata girdi denilir.


Rabıta, Tasavvufta Kullanılan Bir Eğitim Metodudur.
Ek 1;
Rabıta tasavvuf ta kullanılan bir eğitim metodudur. Kur an dan ya da sünnetten aslı yoktur. 
Ama rabıtanın içeriğindeki unsurların kuran ya da sünnetteki bazı yansımaları rabıtanın varlığına delil getirilince bu bazı araştırmacılara sıkıntı olmuştur. 
Eğitim metodları din değildir. bu sebeple kuran ya da sünnette dayanakları olması gerekmez ya da araştırılmaz. 
Ama eğitim metodlarının her şey de olduğu gibi dinimiz asıllarına ya da değerlerine muhalif unsurlar içermemesi gereklidir.

 

Rabıtanın Tasavvufi Eğitimdeki Yeri :
Ek 2;
Rabıta hoca ile öğrencisi, şeyh ile müridi arasında olmadığı takdirde tarikat eğitimini tamamlanamayacağı sevginin ve kalp bağının kuvvetli olmasını hedefler. 
Mürid, aklına her daim hoca olsa ne yapardı, düşüncesini getirmelidir. Bu neticede onu örnek almayı akabinde de onun gibi yaşayabilmeyi getirecektir. Fena fiş şeyh dedikleri budur. Şeyhte fena bulan yani onun gibi dini değerlerini yaşayan ve hayatını düzenleyen mürid, fena fir rasul rasulde fena bulmak denilen bütün davranışlarında Allah Rasulunün davrandığı ve yaşadığı gibi davranma merhalesine gelir ve kulluktaki düzeyi daha da yükselir. Yaptığı her şeyi Allah razı olsun diye yapacağı bir ruh ve iman hali demek olan fena fillah mertebesine de yine bu rabıta metoduyla ulaşır. Bütün iman mertebeleri ve salih amellere muvaffakiyetin başı, Allah’ı sevmek o kadar sevmektir ki o sevgi ve bilinç hali iman sahibini rabbine isyandan alıkoysun.

 

Rabıtanın Şirk Olması İddiası Ve Değeri
Ek 3
; Şirk nedir; 
-Şirk Allah’ın zatında sıfatlarında ya da fiillerinde ona bir eş benzer ya da ortak kabul etmek demektir. Her tereddüt edilen konuda şirk midir demek bir dini hassasiyet gibi görünüyorsa da diğer taraftan en temel iman meselelerinde değerlendirme zafiyetidir de...

Rabıtanın şirkle hiçbir alakası yoktur. Şeyhini Allah yerine koymak diye bir durum iman sahipleri hakkında söz konusu olamaz.
Allah ile kulunun arasını ayıramayan zaten mümin değildir. 
Şeyhi Allah sanacak kadar cahil birisi de zaten rabıtanın hükmünde referans noktası olamaz.

 

Mülahaza: Nadide Yiğit
Himmet istemeyi bende merak ediyorum cevaplayabilir misiniz?

 

el Cevab: 
Allahtan Kulları Aracılığıyla Bir şey Niyaz Etmek Şirk Değildir; 
Şirk Allah’ın zatında sıfatlarında ya da fiillerinde ona bir eş benzer ya da ortak kabul etmek demektir.

-Kulların Allah’a kullukta aracılığı her şeyden önce peygamberlik müessesesinde vardır. 
-Allah peygamberini kendine ulaşmada vesile kılmıştır. Yine Salih amellerde bulunmayı, rızasını kazanmaya vesile kılmıştır. 
-Müridin şeyhinden yardım istemesi işte bu çerçevede (himmet istemesi de aynı ) caizdir. Yardım istemek caizdir çünkü. Bir insanın Allah’tan bir şey isterken aracı kılınması caizdir.

-''Ey iman edenler Allah’tan korkun ve onun rızasına ulaşmada vesile arayın buyrulmuştur''. 
Aracı kılınan salih bir amel de olabilir. Bunları bizatihi peygamberimiz öğretmiş tavsiye etmiştir.

 

. ولو أنهم إذ ظلموا أنفسهم جاءوك فاستغفروا الله واستغفر لهم الرسول لوجدوا الله تواباً رحيماً 

''Onlar nefislerine zulmettiklerinde sana gelseler ve Allaha aracılığınla istiğfar edip af dileseler, Allah’ı tevbelerini kabul eder bulurlardı '' ayeti buna delildir.
Allah peygamberin aracılığı olursa tevbe edenlerin tevbelerini kabul buyuracağını haber vermiştir.

-Salih amellerle Allah'tan bir şey istemek duaların kabulüne vesiledir ve caizdir.

-Yağmur duasında Allahın sevdiği bir kuldan dua etmesi istenilir ki Allah onun duasını kabul etsin ve yağmur lutfetsin. Sahabei kiram Allah rasulünden bunu istemişlerdir. Hz Ömer Allah’a Abbas (ra)ı aracı kılarak niyazda bulunmuştur.
-Kıyamet günü bütün insanlık peygamberimiz vasıtasıyla Allahtan hesabın başlamasını niyaz edecek ve o aracı olunca hesap başlayacaktır. Allah Teala onun şefaatini kabul edecektir. Bütün bunlar dinde yeri olan meşru amellerdir. Ve şirkle alakaları yoktur.

 

Allah Varken Neden Başkalarından Yardım İstiyoruz ;


-Allah varken neden başkasından yardım istiyoruz sorunuzu bu manada algılamalısınız. .Fayda ve zarar veren yalnızca Allah’tır. Öldüren ve dirilten de yalnızca Allah’tır. 
-Peygamber Allahın sevgili kuludur. Duası Allah katında makbuldür. Ondan istenilen Allaha kendisi için aracı olması iyiliği için Allaha dua etmesidir. istenilme boyutu Allah’tan istenilme boyutundan farklıdır. 
-Allah onu kendisinden bir şey isterken rehber ve aracı kılmamızı emrettiği ve aracı kıldığımızda duamızı kabul edeceğini haber verdiği için peygamberimizi Allaha niyazımızda aracı kılıyoruz. 
-Salih insanlar da sahabenin amelinde görüldüğü gibi Allah’tan bir şey istenilirken aracı kılınabilirler. 
Sahabei kiram Bera (ra)ı savaşlarda zora düştüklerinde aracı kılar ondan dua etmelerini isterlerdi. O ellerini açar açmaz düşman askerinin kırılmaya başladığı ya da gerisin geriye donup kaçmaya başladıkları görülürdü.

Bu çerçevede aracı kılmalar ve yardım istemeler de asıl yine Allahtan istenilmesidir. Sadece sevgili kulları aracı kılınmaktadır.

-Aracı kılınan peygamberin ya da Salih insanın vefat etmiş olması bir şeyi değiştirmez. Peygamber efendimiz vefat ettikten sonra da sahabe onunla Allah’a tevessül etmişlerdir. Ve bunda bir beis görmemişlerdir.

Onun Ahirette hesabın başlaması için aracı olmasını dünya ve ahiret hayatında peygamberin aracı kılınmasının caizliğine delil olarak alabilirsiniz.
-Peygamber efendimiz Hayattayken şirk olmayan bir fiil o vefat ettikten sonra da şirk olmaz. Şirk olacağını söylemek şirk nedir onun algılama eksikliğinin göstergesidir.. 
Bir kulun bir diğer kula himmet aşılaması vardır mümkündür. Ama şeyhin müride himmet vermesi keramettir. Sıra dışı haldir. Allahın lütfuyla olur. Şeyh öğrencisine dua eder Allah duasını kabul ederse o müridde Allaha kulluk şevki ve heyecanı oluşur.

Bu metni hadis kaynaklarında bulamadım.

 

all wives cheat online women who cheated
click here dating for married men married affairs
click open what makes husbands cheat
cheats the unfaithful husband married woman looking to cheat
what are aids symptoms hiv early symptoms new hiv treatment
Otel Tekstili antalya escort sakarya escort mersin escort gaziantep escort diyarbakir escort manisa escort bursa escort kayseri escort tekirdağ escort ankara escort adana escort ad?yaman escort afyon escort> ağrı escort ayd?n escort balıkesir escort çanakkale escort çorum escort denizli escort elaz?? escort erzurum escort eskişehir escort hatay escort istanbul escort izmir escort kocaeli escort konya escort kütahya escort malatya escort mardin escort muğla escort ordu escort samsun escort sivas escort tokat escort trabzon escort urfa escort van escort zonguldak escort batman escort şırnak escort osmaniye escort giresun escort ?sparta escort aksaray escort yozgat escort edirne escort düzce escort kastamonu escort uşak escort niğde escort rize escort amasya escort bolu escort alanya escort buca escort bornova escort izmit escort gebze escort fethiye escort bodrum escort manavgat escort alsancak escort kızılay escort eryaman escort sincan escort çorlu escort adana escort