Hit (95667) F-1368

Üveys Zikri Ve Hakkında Verilen Bilgiler Doğru Mudur?

İlim Dalı : Konusu :
Soruyu Soran : Cevaplayan : Önder Nar
Cevaplayanın Mezhebi:
Ekleyen : Fıkıh Dersleri/2020-04-13 Güncelleyen : /2020-04-13

Soru: Üveys zikri ve hakkında verilen bilgiler doğru mudur?

(Üveysî olmak öyle yüksek bir mertebedir ki, o dereceye ulaşmak pek ender olur.
(Seyyid Abdülhakîm Arvâsî)
Büyüklerden çoğu üveysîlik yoluyla yükseldiler.(Abdülhak-ı Dehlevî)

''Şeriat ve tarikat ehli marifet ehlinin yaşadıklarını yaşayamaz''.(Ahmet Yesevi hz)

Faydaları:
· Tarifi imkansız huzur verilir.
· Maddi-manevi sorunlar kolaycacık çözülür.
· Tüm sıkıntılarınızdan kurtulursunuz, devam eden sıkıntılarınızda da mutlu son yakındır. Siz ve sevdikleriniz koruma altına alınmış olur.

· Allahı ve resulu gerçekten sevmeyi öğrenirsiniz.
· ibadetler kolay hale gelmeye başlar.
· kötü alışkanlıklarınız varsa alınır.
· rahmani kokular verilir (cennetteki misk dağından).
· tecelliler yaşarsınız.
· Salih rüyalar başlar(gerçek).
· tüm korkularınız alınır. Korkusuz olursunuz.
· namaz kılmıyorsanız bile bu zikre başlayın, Allah namaza da başlatır.
· tüm üveysler mutlaka Hızır as ile karşılaşır, gözleri kahkaha atar gibidir.
· hastalıklarınız sizden alınır, manevi ameliyat yapılır. (En zor hastalıklar bile alınır)
· sizi hiç gitmediğiniz yerlerde görürler, gitmedim demeyin. (Ruhunuz ete kemiğe büründü)
· ayak tırnaklarınıza sıddıklık mührü vurulur. (Yatay veya dikey şekilde çizik)
· vücuda dövme gibi Allah damga vurur. (Rahmani mühür)
· size özel sır ayet verilir (İsmi Azam).
· sabükün olunuz yani zikri yayınız.
· vefat etmiş veya yaşayan evliyalardan manevi öğretmenleriniz olur. (Ruhunuz siz uyurken ders almaya gider, dersi aklınız değil ruhunuz alır, zamanla anlarsınız)
· marifet makamının sonlarına doğru manevi öğretmeniniz artık Hz. Muhammed (sav) olur.
· marifetin sonunda yüce Allah’ın cemali görülür. (Adn cennetinin tapusu)
· marifeti bitiren kişiye gerçek hayatta ev veya araba verir.
· ev verilen kişi: zikri sevdiklerin hariç kimseye verme, rabbine yönel sadece.
· araba verilen kişi: zikri yaymakla görevlidir. Örneğin: belediye reisliği verilebilir.
· zikre başlayan marifettedir, şebi aruz bitince hakikat başlar, hakikati bitiren evliya olur.
· marifette nefsiniz hayvanidir. Hakikate geçince insani. Hakikat bitince nurani olur.


Kurallar:

. Abdestli yapılır (bayanlar özel günlerinde de devam edecekler)
.ömür boyu, hergün yapmaya çalışın, herşeyi ilk günden beklemeyin, sabırlı olun.
. Unutmayın ki en büyük lütuf yüce Allah'ı(cc) zikredebilmektir.
. Günboyu her saniye tevhide devam ediyoruz. Yaptığımız kadar yol gideriz. (Kalp zikri)
. Aşk-ı üveysi kitabını internetten ücretsiz indirip kesinlikle okuyunuz.
. Günde 2 kere yapılır, saati fark etmez, sabah-akşam daha iyidir.

Yapılışı: (sırasıyla):
1) euzubillahimineşşeytanirraciym bismillahirrahmanirrahiym (1 kere)
2) 100 kere ''tevbe estağfirullah'' (sayı sabit)
3) en az 132 salavat ''örneğin: Allahümme salli ala seyyidina muhammed''
(istediğiniz salavat olur, sayıyı arttırmanız yararınıza olur, başında besmele yok)
4) 11 ihlas + 1 fatiha okunur (her surenin başında besmele var)
5) hediye: Allah'ım okuduğum surelerin ve salavatların sevabını Hz. Muhammed (sav) e, ashabına, sahabelere, ehli beyte, yüce alisine, himmet eden sultanlara, ders veren hocalarımıza ve onların hocalarının ruhlarına, hızır as ve sevdiği evliyaların ruhlarına, Veysel Karane'ye, tüm üveyslere, şehidlere, sıddıklara, salihlere, ariflere, geçmiş peygamberlere, evliyalara, anama, babama, kardeşime, sevdiklerime hediye ettim amin.
6) euzubillahimineşşeytanirraciym bismillahirrahmanirrahiym (1 kere)
7) en az 100 kere ''la ilahe illAllah'' sayıyı arttırmanız yararınıza olur.

Bitti bu kadar basit gün içinde tevhide-salavata devam edin sağlam yol alırsınız sayıyı artırın içinizden dışınızdan fark etmez.
Zikrin basitliği ve güzelliği yanlış bir şey yaşamayacağınızın garantisidir.

Yaşa ve gör...

Gün boyu tevhide devam ediyoruz binlerce tevhid hiçte az değil (Cuma-10) “Allah’ı çok zikredin ki kurtulasınız”. Bu zikri herkes yapabilir...) Formun üstü

İddia 1:
(Üveysî olmak öyle yüksek bir mertebedir ki, o dereceye ulaşmak pek ender olur.
(Seyyid Abdülhakîm Arvâsî)
Büyüklerden çoğu üveysîlik yoluyla yükseldiler. (Abdülhak-ı Dehlevî)

Mülahazam:
Abdulhakim Arvasi ve Abdulhak ed Dihlevi nin bahsettiği üveysilik Allah’ın inam ve ihsanları sonucu halleri düzelen ve tarikat terbiyesi olmaksızın nefislerini islah edenlerdir. Bu manasıyla üveysilik bir Allah lütfudur.
Ama günümüzde ortaya çıkan bu grubun Allah terbiyesiyle bir anda düzelen müminler manasındaki üveysilikle alakaları yoktur.
Üveysilik esasen Allah’ın terbiye ettiği özel insanların adıdır. Şu zikirlere devam ederseniz şu şu olur gibi bir uygulamanın üveysilik adı verilerek Allah’ın lütfuyla terbiye edilenler manasındaki üveysilik kavramıyla özdeşleştirilmesi bir yalandır. Aldatmadır.

İddia 2: (Şeriat ve tarikat ehli marifet ehlinin yaşadıklarını yaşayamaz''. (Ahmet Yesevi hz.)

Mülahazam:

Bu söz Ahmet Yeseviye aidiyeti ispat gerektirir.
Bu sözü söyleyen kimse şeriatı yaşamanın dışında bir Müslümanlık anlayışındadır.
Şöyle ki: dinimizde, şeriatı yaşayınca müminlere marifet ve salih insan olmak lütfedileceğine inanırız..
Ama bu cümleyi yazan şahıs şeriatı yaşamakla değil, başka işler yaparak marifet ehli olunan bir dindarlığı önemsemekte ve övmektedir.
-Dikkat edilsin yapılacakların arasında şeriatı yaşamak yoktur.


İddia 3: (Hastalıklarınız sizden alınır, manevi ameliyat yapılır. (En zor hastalıklar bile alınır)

Mülahazam:

Manevi ameliyat tasavvuf kitaplarında hikaye edilen bir keramet türüdür.
Bir sıradışı hal Allah ve rasulune bağlı bir müminden sadır olursa ona keramet diyoruz.
Namaz kılmayan dini değerleri önemsemeyen bir kişiden sadır olursa ona istidrac diyoruz.
"keramet= sıradışı, olağanüstü haller" manasında doğruluk ölçüsü değildir.
“hastalıkların bu zikri yapanlardan uzaklaştırılacağı” iddiası çok büyük iddiadır. Başlı başına dünya hayatı ve gereklerine muhalif bir anlayıştır. Böyle büyük iddialarla insanları zikre teşvik etmek Allah’ı kasdetmenin en önemli değer olduğu tasavvuf ve ruh terbiyesi anlayışımıza da muhaliftir.
Allah zikri sadece onun rızasının kazanılması için yapılır. İlahi ente maksudi ve rıdake matlubi edebi her tasavvuf ekolünün çok önem verdikleri usul ve edeplerdendir. Allaha ve Allah’ın zikrine Allahtan başka bir gayeyle meşgul olanlar Allaha ulaşmamakla mahrum kılınırlar.

İddia 4: (sizi hiç gitmediğiniz yerlerde görürler, gitmedim demeyin.(ruhunuz ete kemiğe büründü)
· ayak tırnaklarınıza sıddıklık mührü vurulur. (Yatay veya dikey şekilde çizik)
· vücuda dövme gibi Allah damga vurur. (Rahmani Mühür)
· size özel sır ayet verilir (İsmi Azam).

Mülahazam:
Ruhani işlerle meşgul olan çoğu ruhaniler çok sayıda sıra dışı hal gösterebilir.
Asrı saadetten önce de sonra da çok sayıda sıra dışı hal gösteren münafık, kafir, budist ve ruhani adamlar-kadınlar vardır. Olmuştur ve olacaktır.
Bu sıradışılıklar elde edilebilir şeylerdir. Ama bunların üveysilik zikri denilen fiillerle alakası yoktur.
Tasavvuf yoluna giren çoğu insan halvete girse riyazet yapsa bu sıra dışılıklara ulaşabilmektedir.
Şeytanın çok zikredenlere büyük veliler suretinde görünüp onları kandırması tasavvuf kitaplarında çokça anlatılır. Bu insanların bazılarına cinlerin musallat olması sıklıkla gerçekleşen bir durumdur.
Dünya hayatında da; ruhani hayatta da tek rehber islam şeriati ve peygamberimizin ölçüleridir. Ruhani hayatta peygamberimizin ölçülerini bilmemekten kaynaklanan çok sayıda din dışılıklar oluşabilmektedir.
Üveysilik iddiasındaki bu söylem peygamberimiz siz bir ruhani tasavvuf manasına gelmektedir.

https://www.youtube.com/watch?v=Rep9YjbGCb0&fbclid=IwAR21ZApiSupKGL8hP2xcLlMUO1i0E5eHAIa3YI5xX51gNKpXZWIcFwz1wqA

İddia 5: (Vefat etmiş veya yaşayan evliyalardan manevi öğretmenleriniz olur. (ruhunuz siz uyurken ders almaya gider, dersi aklınız değil ruhunuz alır, zamanla anlarsınız)
· marifet makamının sonlarına doğru manevi öğretmeniniz artık Hz. Muhammed (sav) olur.
· marifetin sonunda yüce Allah’ın cemali görülür. (Adn cennetinin tapusu)

Mülahazam:
Şeytan sadece efendimizin suretine giremez. Diğer evliyanın suretlerine girebilir. Onların ağzından laflar söyleyebilir.
Bu tür durumlara karşı tasavvufa girecek olanlara tekkelerde önce tashihi itikad, ardından tashihi ibadat, sonra tashihi ahlak yapılırdı.
İbn Arabi’den Gazali’ye Abdulkadir Geylani’den şah Nakşibend’e Sühreverdi ‘ye kadar her eser yazan bunları ilk cümle olarak yazmıştır.
(Işıkçılar adlı cemaat farz borcu olanlar sünnet kılmaz lafını Abdulkadir Geylani’den alırlar. Biraz tahrif ederek. Abdulkadir Geylani sünnet borcu olanları tarikatine almazdı. Önce borçlarını bitirmelerini isterdi. Farz borcu olanlara da farzlarını öncelikle kaza etmelerini emreder borçlarını bitirenleri ancak öğrenci olarak kabul ederdi. Zamanımızdakiler ise bunu bile tahrif ettiler.)
Günlük hayatta da bir zayıf akıllı insana ben senin peygamberinim denilse bunun keramet olduğuna onun inandırılması mümkün olabilir.

Peygamberimizin manevi öğretmenliği iddiası ileri derecede seyru suluk yolunda ilerleyenlerin bazılarına lütfedildiği tasavvuf kitaplarında vardır. Bu lafı muhtemelen oradan almışlar ve cahil Müslümanları efendimiz sizi eğitecek diye vehmettirip islam alimlerinin meclislerinden uzaklaştırmayı kasdediyorlar olsa gerektir. Peygamberimizin suretine girmeden yüzü belli olmayan birisi olarak şeytanın ben sizin peygamberinizim demesi mümkündür. Hadislerdeki şeytan benim suretime giremez müjdesi çemail kitaplarında nakledilen surete giremez demektir. Birisi uyanıkken efendimizi gördüm diye babasını görse ya da bir şahıs görse o şahıs peygamberimiz olduğunu söylese o saöyleyen şahsın tarifi şemail kitaplarındaki tanıma uymuyorsa o efendimiz değildir. Efendimiz olmadığı halde efendimiz diye bizi kandırmaya çalışan bir şeytandır ya da hayaldir. Ne söylerse söylesin lafına din i değer olarak itibar edilmez. Ona efendimiz denilmez.

Hasan sabbah kullandığı bitkisel ilaçlarla binlerce insanı ikna etmiştir.
-"manevi öğretmenin efendimiz olacak olması" iddiası da kuran la sünnetle sabit olmayan bir atmaca’dır. Bu iddia sahiplerinin iddialarından başka bir şey değildir.
Din tamamlanmıştır. Yeni öğrenilecek bir şey yoktur.
Efendimiz hem manevi hem şeri ne söyleyecekse onu söylemiş ve dinin tebliğini tamamlamış sonra vefat etmiştir.
-Allah'ın cemalinin dünya da görülmesi iddiası doğru değildir. Allah dünya da görülemez. Ayeti kerimede len terani (beni asla göremezsiniz) buyurulmuştur.
Allah'ın cemalini görmek sadece cennette olacak en büyük cennet nimetidir.
Adn cennetinin tapusu ise dinimizde yeri olmayan cahil avı için büyük bir yalan müjdedir.

İddia 6: (Hediye: Allah’ım okuduğum surelerin ve salavatların sevabını Hz. Muhammed (sav) e, ashabına, sahabelere, ehli beyte, yüce alisine, himmet eden sultanlara, ders veren hocalarımıza ve onların hocalarının ruhlarına, hızır as ve sevdiği evliyaların ruhlarına, Veysel Karane’ye, tüm üveyslere, şehidlere, sıddıklara, salihlere, ariflere, geçmiş peygamberlere, evliyalara, anama, babama, kardeşime, sevdiklerime hediye ettim amin.)

Mülahazam:
"Himmet eden sultanlar", "Veysel Karane", "tüm üveysiler" şeklindeki ifadelerin dinimizde karşılığı yoktur.
Sultan; ama himmet eden sultan, kitapta sünnette ve tasavvufta yeri olmayan bir kavramdır.
Karane veysel karane yanlış kelime ve kavramdır.
Efendimizin Uveys el Karani isimli zata zikir telkin etmesi ve bu telkinin sahibi bir silsile (tarikat silsilesi) olması iddiası yalandır. Bunlar sabit değildir.
Üveysilik tasavvufta dini değerlerimizi kimsenin tevcihi baskısı öğretmesi olmaksızın Allah’a bağlılıkları sebebiyle yaptıklarından dolayı Allah’ın kendilerine kerametler ihsan ettiği (bir şeyh terbiyesi almadan) iman islam ve ihsan seviyeleri salih insan seviyesine gelenlere verilen addır.
Böyle kafasına göre yaşayıp şu şu virdleri yapınca amel etmeden Allaha ulaştıran islam yolu yoktur.

İslamda adı "zuhru ahir" olan bir namaz yoktur. Arapça da zuhr öğle ahir de son demek olduğundan bazı ilim adamları son vakti girmiş olan öğle namazı manasında zuhru ahir namazı derler. Bunu anlamayanlar sabah öğle ikindi cuma namazı gibi bir namaz var zannedip zuhru ahir namazından bahsederler. Bazıları yok derler ya aynı bunun gibidir üveysilik iddiası.

Üveysi dedikleri insan tipi; Allah’ın lutfuyla kendiliklerinden kolayca salih insan tipidir. Uveys el Karani’ye Allah’ın fıtratına temiz fıtrat verdiği ve ondan bir lütuf olarak kendine seyru suluksuz ulaştırdığı müminlere  uveysi demişlerdir. Üveysilik diye bir şey olduğundan değil,
Dinini emirlerini ikinci plana atarak sadece virtlerle ve manevi sultanlarla Allaha ulaştıran bir Allah kulluk etme yolu yöntemi yoktur.

Hulasa olarak;
Şeri hayatı olmadan zikirle Allah'ın salih kulu olmaya çalışmak İslam dışıdır. İslam'da yeri yoktur.
Ayeti kerime; “deki onlara eğer Allah’ı seviyorsanız bana uyun ki Allah da sizi sevsin... De ki onlara Allah’a ve Rasulune itaat edin ama onlar bu emr yerine getirmezlerse elbette Allah emrine küfredenleri (kendisine ve peygamberine itaat etmeyenleri) asla sevmez." (Ali İmran 31 -32) buyurulmaktadır.

قُلْ إِن كُنتُمْ تُحِبُّونَ اللَّهَ فَاتَّبِعُونِي يُحْبِبْكُمُ اللَّهُ وَيَغْفِرْ لَكُمْ ذُنُوبَكُمْ ۗ وَاللَّهُ غَفُورٌ رَّحِيمٌ (31) قُلْ أَطِيعُوا اللَّهَ وَالرَّسُولَ ۖ فَإِن تَوَلَّوْا فَإِنَّ اللَّهَ لَا يُحِبُّ الْكَافِرِينَ (32)

Peygambere uyulma ölçüsü; onun Allah' tan haber verdiği şeriattir. Yani Allah ve Rasulüne iman ve onun haber verdiklerine iman ve bu imanın gereği olarak farzları yapmak haramlardan kaçınmak gibi hükümlere teslimiyettir.
Allah’a imanın gereği 100 istiğfar 100 salavat vs. şeklindeki zikir türlerinden birisine devam etmek değildir. Sadece bu yolla Allaha itaat edilmiş olunmaz. Öyle olsa efendimiz. Müşriklere iman tebliğ ederken 100 istiğfar 100 salavat 100 la ilahe illallah deyin rüyanızda size Üveysiler ya da Hızır rehberlik edecek vs. vs. şeklinde bir şeyler söylerdi. 

Ayeti kerime de; Hücurat 14 de
İman ettik deyip Allah'a ve Rasulüne itaat etmeksizin iman dairesine girilemeyeceği, Allah tarafından haber verilmiştir.

قَالَتِ الْأَعْرَابُ آمَنَّا ۖ قُل لَّمْ تُؤْمِنُوا وَلَٰكِن قُولُوا أَسْلَمْنَا وَلَمَّا يَدْخُلِ الْإِيمَانُ فِي قُلُوبِكُمْ ۖ وَإِن تُطِيعُوا اللَّهَ وَرَسُولَهُ لَا يَلِتْكُم مِّنْ  أَعْمَالِكُمْ شَيْئًا ۚ إِنَّ اللَّهَ غَفُورٌ رَّحِيمٌ (14)

Ayeti kerimede nisa 60-65
"Sana indirileni kuranı ve sünneti aralarındaki konularda hakem kabul etmedikçe asla iman etmiş olmazlar. Hakem olarak kabul ederken kalplerinde en ufak bir itiraz olursa iman etmiş olmazlar. Tam teslimiyet gösterirlerse iman etmiş olurlar." buyurulmuş dindarlık Allah’ın farzlarına vaciplerine sarılmak haramlarından sakınmak ve bunları gönül rızasıyla teslimiyetle yapmak olarak tanımlanmıştır.

أَلَمْ تَرَ إِلَى الَّذِينَ يَزْعُمُونَ أَنَّهُمْ آمَنُوا بِمَا أُنزِلَ إِلَيْكَ وَمَا أُنزِللَ مِن قَبْلِكَ يُرِيدُونَ أَن يَتَحَاكَمُوا إِلَى الطَّاغُوتِ وَقَدْ أُمِرُوا أَن يَكْفُرُوا بِهِ وَيُرِيدُ الشَّيْطَانُ أَن يُضِلَّهُمْ ضَلَالًا بَعِيدًا (60) وَإِذَا قِيلَ لَهُمْ تَعَالَوْا إِلَىٰ مَا أَنزَلَ اللَّهُ وَإِلَى الرَّسُولِ رَأَيْتَ الْمُنَافِقِيينَ يَصُدُّونَ عَنكَ صُدُودًا (61) فَكَيْفَ إِذَا أَصَابَتْهُم مُّصِيبَةٌ بِمَا قَدَّمَتْ أَيْدِيهِمْ ثُمَّ جَاءُوكَ يَحْلِفُونَ بِاللَّهِ إِنْ أَرَدْنَا إِلَّا إِحْسَانًا وَتَوْفِييقًا (62) أُولَٰئِكَ الَّذِينَ يَعْلَمُ اللَّهُ مَا فِي قُلُوبِهِمْ فَأَعْرِضْ عَنْهُمْ وَعِظْهُمْ وَقُل لَّهُمْ فِي أَنفُسِهِمْ قَوْلًا ببَلِيغًا (63) وَمَا أَرْسَلْنَا مِن رَّسُولٍ إِلَّا لِيُطَاعَ بِإِذْنِ اللَّهِ ۚ وَلَوْ أَنَّهُمْ إِذ ظَّلَمُوا أَنفُسَهُمْ جَاءُوكَ فَاسْتَغْفَرُوا اللَّهَ وَاسْتَغْفَرَ لَهُمُ الرَّسُولُ لَوَجَدُوا  اللَّهَ تَوَّابًا رَّحِيمًا (64) فَلَا وَرَبِّكَ لَا يُؤْمِنُونَ حَتَّىٰ يُحَكِّمُوكَ فِيمَا شَجَرَ بَيْنَهُمْ ثُمَّ لَا يَجِدُوا فِي أَنفُسِهِمْ حَرَجًا مِّمَّا قَضَيْتَ وَيُسَلِّمُوا تَسْلِيمًا (65)


Bu son ayet bu tür konularda esastır.
Bir şeyin İslam dininin değerlerinden birisi olabilmesi için efendimizin haber vermesi ya da ayetlerde geçmesi gerekir. Allah “namaz kılın” emrini ayetlerde verdiği gibi, peygamberimiz namazın nasıl kılınacağını açıklamış ve göstermiştir. Bu dini bir farzdır.
Bir şeyi Allah Kur'an da emretmediyse ve peygamberimiz onu emretmedi ise o şey İslam dini adına yapılmaz, yapılamaz.
Üveysilik diye bir dini değer yoktur. Ve yukardaki alıntıladığınız yazıda bu tür vaadler verenlerin iddiaları delilsiz iddialardır. Ama iyi niyetli ama kötü niyetli.
 

Otel Tekstili antalya escort sakarya escort mersin escort gaziantep escort diyarbakir escort manisa escort bursa escort kayseri escort tekirdağ escort ankara escort adana escort ad?yaman escort afyon escort> ağrı escort ayd?n escort balıkesir escort çanakkale escort çorum escort denizli escort elaz?? escort erzurum escort eskişehir escort hatay escort istanbul escort izmir escort kocaeli escort konya escort kütahya escort malatya escort mardin escort muğla escort ordu escort samsun escort sivas escort tokat escort trabzon escort urfa escort van escort zonguldak escort batman escort şırnak escort osmaniye escort giresun escort ?sparta escort aksaray escort yozgat escort edirne escort düzce escort kastamonu escort uşak escort niğde escort rize escort amasya escort bolu escort alanya escort buca escort bornova escort izmit escort gebze escort fethiye escort bodrum escort manavgat escort alsancak escort kızılay escort eryaman escort sincan escort çorlu escort adana escort