İlim Dalı : Fıkıh | Konusu : |
Soruyu Soran : | Cevaplayan : Önder Nar |
Cevaplayanın Mezhebi: | |
Ekleyen : /2003-01-15 | Güncelleyen : /0000-00-00 |
Soru: İstiftaʾ:
"İslâm, Allah’a iman ve faziletli bir hayat sürmek hususlarında kendisinin yegâne yol olduğunu iddia etmez." diyen Zeyd'in hâlâ İslâm dairesinde kaldığını söylemek mümkün müdür?
el Cevab:
إِنَّ الدِّينَ عِنْدَ اللَّهِ الْإِسْلَامُ
''Allah katında yegane din islamdır'' [1]
-وَمَنْ يَبْتَغِ غَيْرَ الإسلام دِيناً فَلَنْ يُقْبَلَ مِنْهُ وَهُوَ فِي الْآخِرَةِ مِنَ الْخَاسِرِينَ
"İslamdan başka din ile Allah’a kulluk etmek isteyenlerin bu istekleri Allah katında asla kabul olunmayacaktır ve bu kimseler ahirette de hüsrana uğramışlardan olacaklardır. [2]
-
الْيَوْمَ أَكْمَلْتُ لَكُمْ دِينَكُمْ وَأَتْمَمْتُ عَلَيْكُمْ نِعْمَتِي وَرَضِيتُ لَكُمُ الإسلام دِيناً
Size bugün dininizi tamamladım ve din olarakta sadece islam dininden razı oldum.[3]
İslamdan başka bir dine göre yaşamanın sahibini kurtaracağını bile ima etmek, ihtimal vermek sahibini islam dairesinden yukarıdaki ayetlere göre çıkarır.
Mülahaza: -Peki bu Zeyd-i laʿin, zikretdiğiniz ayat-ı kerimede geçen “islâm” kelimelerinin Hz. Peygamber aleyhisselâm’a nazil buyrulan o din-i mübin maʿnasına değil, küçük "i" ile yazılan “Allah cellecelaluhu’ya teslimiyyet” maʿnasına olduğunu söylese ne lâzım gelir?
el cevab :
Ayetlerdeki islam din manasında islamdır. Allah katında din islamdır deniliyor. Teslim olma manası verilemez.
İslamdan başka din isteyen.... Ayetinde de durum aynıdır.
Dininizi tamamladım ayetinde de aynıdır. Din olarak sadece islamdan razı oldum buyrulmuştur.
Bütün bunları söyleyen birisi zaruratı diniyye den birisini inkar etmiş olur.
------
Allaha teslimiyet, manasındadır demek tehafuttur. Bu şahıs müslüman ise müslüman olmayanların da kurtuluşa müslüman olmadan ulaşabileceğini söylemiş olacaktır.
Müslüman olmamak demek esasta Allaha ima edip hz. Muhammed’in peygamber oluşunu tasdik etmemek demektir.
Hz. Muhammed’in peygamberliğinin kabul edilmemesinin caiz olduğu söyleyen islam dairesinden çıkar. Çünkü Muhammed Rasulullah ayetine aykırı bir inanışa girmiş olur.
Muhammed Rasulullah der ise o zaman da Muhammedun Rasulullah demeden kurtuluşa erileceği inancının küfür olacağını ikrar etmiş olacaktır.
Hem Muhammedun Rasulullah derim hem de demeyenler de cennete girecektir derse; kuran ayetlerini yalanlamış olur. İslam dairesi dışında kalmaya devam eder.
Not:
Bu tür zayıf değerlendirmeler, İslam İnancına Göre İslama İnanmamanın Hükmü başlığı altında incelenir.
İslama Göre Peygamber ve onun getirdiklerinden 1 tanesine bile inanmamak küfürdür.
Ayeti kerimede;
فَلَا وَرَبِّكَ لَا يُؤْمِنُونَ حَتَّىٰ يُحَكِّمُوكَ فِيمَا شَجَرَ بَيْنَهُمْ ثُمَّ لَا يَجِدُوا فِي أَنْفُسِهِمْ حَرَجًا مِمَّا قَضَيْتَ وَيُسَلِّمُوا تَسْلِيمًا
''Rabbine yemin olsun ki, aralarında çıkan anlaşmazlıklarda bile senin hükmettirmedikleri ve vereceğin hükümden de kalplerinde bir sıkıntı bile duymadan tam teslim olmadıkları müddetçe iman etmiş olmazlar.’’[4] buyrulmuştur.
Āmennā!
Bu Zeyd, aynen buyurduğunuz gibi, ehl-i kitābı da çaqtırmadan cennete soquşturmanın yollarını arıyor aqlınca. Ona göre “'Allah'a tam ve şartsız teslīmiyyet' ma'nāsına gerçek dīn ‘islâm’dır (küçük 'i' ile). Bu müşterek payda bir kez te'mīn edilince amelī ve hattā kimi AQĪDEVĪ İXTİLÂFLAR BİLE halledilebilir[miş]. Qur’ān[-ı Kerīm] ayırmaksızın herkesi islâma [küçük “i” ile yazılmasına diqqat!] çağırır[mış].” (Sādece köşeli parantezler bana āit, y.h.)
İşbu Zeyd’e göre Qur’ān-ı Kerīm diğer dinleri bir realite olarak qabūl eder, ilāhī mesajın vahdeti ile inanç cemaātlerinin kesreti arasındaki “tenāquz”u da, bu kesreti “Allah’ın onları iyilik ve xayırda sınama planının bir parçası olmak üzere tarīf ederek halletmeye çalışır[mış].” Aqsini iddiā edenler “radikal ortodokslar[mış].”
Faqat burada bir mes’ele daha var xocam.
İş bu Zeyd, şu sıralar “3. Abdu'l-Hamīd Xān” diye pompalanan yeni reīs-i cumhūrun, başvekilliğinde de olduğu gibi, gözdelerinden ve baş aqıldānelerinden ise, durum yine aynı mıdır?
el cevab:
إن الله لا يغفر أن يشرك به ويغفر ما دون ذلك لمن يشاء ومن يشرك بالله فقد افترى إثما عظيما
''Allah şirki affetmez, şirkin dışındaki bütün günahları affeder. '' [5]
-------
Sayın Yusuf Hanif
Tevbe kapısı son nefeste bile açıktır.
Ama asıl mesele müslümanın müslüman itikadı, ameli ve ahlakıyla yaşamasıdır.
Ayeti kerimede ''bilmiyorsanız zikir ehlinden (ulema dan) sorun buyrulmuştur.